سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
آن که پى چاره‏هاى گونه‏گون تازد ، چاره‏جویى کار او را نسازد . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

دکترآزمندیـان: انسـان تغییر نمی‌کنـد مگر اینـکه بخـواهد
علیرضا آزمندیان فارغ‌التحصیل دبیرستان علوی در رشته ریاضی و فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی‌مکانیک است، پس از انقلاب به عنوان خبرنگار 6 سال در صدا و سیما فعالیت کرد. او اولین خبرنگاری بود که وارد خرمشهر شد، وی می‌‌گوید: «پس از شش سال کار شبانه‌روزی در صدا و سیما تصمیم گرفتم ادامه تحصیل بدهم. از این‌رو به آمریکا رفتم و مدت 12 سال در‌ آنجا زندگی کردم. آنجا فوق‌لیسانس، دکترا و فوق دکترای خود را در رشته مهندسی صنایع سیستم‌ها، اخذ کردم و در دانشگاه‌های آمریکا تدریس کردم.» او به پنجاه کشور دنیا سفر کرد و درباره دنیای انسان‌ها، موفقیت‌شان، سعادت‌شان، انسان‌های موفق، انسان‌های ناکام، انسان‌های فقیر، انسان‌های ثروتمند و... تحقیق کرد سرانجام پس از 12 سال به ایران بازگشت که دستاوردهایش را به مردم ایران انتقال دهد، به‌خصوص موضوع تکنولوژی فکر که ایده جدیدی در مبحث موفقیت افراد بود. او می‌‌گوید: به لطف خدا، موضوع تکنولوژی فکر که من آن را درست کردم، جریان بسیار موفقی است که با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم و به‌خصوص جوانان روبه‌رو شده است و توانسته زندگی خیلی‌ها را متحول و بسیاری از جوانان را امیدوار به زندگی کند. تکنولوژی فکر، ایده خوبی در ایران است که من خودم از روند آن راضی هستم و خدا را شکر می‌کنم که توانستم در زندگی خیلی از انسان‌ها موثر باشم. با این چهره موفق ایرانی به گفتگو نشستیم تا به رموز خوشبختی، موفقیت و سعادت پی ببریم.
آقای دکتر اصولا تکنولوژی فکر یعنی چه؟
آزمندیان: یعنی چگونه بیندیشیم. واژه تکنولوژی در حقیقت چگونگی و کاربرد علم در عمل را می‌گویند. تکنولوژی و تکنولوژی فکر یعنی چگونه بتوانیم فکر کنیم؟ این داستانی است که در طول تاریخ، بشر همیشه با آن مواجه بوده، «تمام زندگی حاصل اندیشه‌های انسان‌هاست»، برای مثال تفاوت زندگی‌ها، تفاوت در اندیشه‌هاست. فقر، حاصل اندیشه‌های فقیرانه است یا ثروت یک فرد، حاصل اندیشه‌های ثروت‌جویانه اوست.
 یعنی تفکر به تنهایی می‌تواند کافی باشد، اینکه کسی یک اندیشه ثروت‌جویانه داشته باشد این معنی را می‌‌دهد که روزی ثروتمند می‌شود و اگر در ذهنش فقر بپروراند یعنی فقیر می‌شود؟
آزمندیان: شرط لازم است، اما کافی نیست. من به تازگی سمیناری داشتم به نام «سمینار بزرگ راز»، در آنجا گفتیم که دلایل علمی خلق یک هدف و اندیشه یکی از پارامترهاست ولی کافی نیست، اندیشه، باورهای یک انسان، انگیزه‌ها، تلاش و ارتباطات، همگی مهم هستند، آنچه که یک پدیده یا هدفی را در دنیای شما خلق می‌کند مجموعه‌ای از پارامترها و عواملی است که در نهایت جمع می‌شوند و یک چیزی، اتومبیلی، محبوبی، ثروتی و دستاوردی را در دنیای یک انسان، برای شما خلق می‌کند. فکر، شرط لازم و بسیار مهمی است اما کافی نیست. اما این‌طور نیست که هر کس به هر چیزی فکر کرد بتواند آن را خلق کند. اگر اینگونه بود، همه مردم فقط فکر می‌کردند، ضمن اینکه اصولاً فکر، یک پدیده مستقلی در دنیای انسان‌ها نیست. انسان‌ها می‌توانند هرگونه که خواستند و هرگونه باورهایشان و شخصیت‌شان اجازه داد، فکر کنند، یعنی هر اندیشه‌ای نشات گرفته از باورها و شخصیت و دنیای درون یک انسان است. اگر اینگونه بود مردم به راحتی می‌توانستند با یک تصمیم، ثروتمند شوند، از این‌رو انسان‌ها، باید برای خلق چنین تفکری ساخته شوند وگرنه اصلا نمی‌توانند تفکر کنند. باید باورها، شخصیت، اعتماد به نفس، ایمان و عشق در وجود یک انسان ساخته شود که مجموعه همه اینها می‌شود محتوای «کوزه وجود»، اینکه از کوزه همان برون تراود که در اوست. برای همین تکنولوژی یک پروسه و یک سیستم است و می‌‌تواند یک انسان را به نقطه‌ای برساند که او بتواند مثبت، عاشقانه، امیدوارانه و ثروتمند‌جویانه فکر کند...
چرا در سال‌های اخیر مبحث موفقیت و خوشبختی این‌قدر بین مردم جامعه ما همه‌گیر شده، یعنی خیلی‌ها دوست دارند بدانند که آدم موفق به چه نحو موفق شده یا آدم خوشبخت چطوری خوشبخت شده، کمی در این‌باره برایمان توضیح می‌‌دهید؟
آزمندیان: اگر این مسئله در جامعه همه‌گیر شود، اتفاق خوشایندی است و باید از این روند خوشحال بود. چرا که اصولا انسان‌ها بر اساس فطرت‌شان ثروت‌طلب، محبوب‌طلب و... هستند. فطرت انسان این است، منتهی اینکه بروند دنبال «آن» و «آن» را خلق کنند قانون دارد. شما نمی‌توانید کنج‌خانه بنشینید و در انتظار موفقیت باشید، بلکه در قرن بیست و یکم باید به دنبال موفقیت و خوشبختی بروید، چرا که انسان‌ها هر آنچه را امروزه بجویند، می‌یابند. اگر شما در رسانه‌تان تبلیغ کنید که مردم بیایند به دنبال سعادت و خوشبختی، آنها نباید بگویند که هر چه خدا بخواهد، همان می‌‌شود بلکه هر چه تو بخواهی، اراده کنی، برایش تلاش کنی، برایش بها بپردازی، همان می‌شود و اگر چنین تفکری در دنیای انسانی بیاید، آن انسان موفق است و آن انسان می‌تواند به دنبال آن برود، مثلا شما بنشینید و بگویید من در کنکور قبول می‌شوم، نه، این‌طور نیست، باید بها بپردازید و ابتدا قبولی‌تان را باور کنید سپس برای آن فکرهای عالی کنید، بعد برای آن تلاش کنید، برایش تست بزنید و انگیزه داشته باشید، اینها مجموعه‌ای از «آن» است. در واقع تکنولوژی فکر، یک «تکنولوژی تغییر» است، به عبارتی بهتر انسان تا تغییر نکند، زندگی‌اش تغییر نمی‌کند.
 تغییر در چه چیزی، کامل‌تر توضیح می‌‌دهید؟
آزمندیان: تغییر در باورها، اندیشه‌ها، نگاه‌ها، عشق، ایمان، اعتقاد و... دنیای انسان‌ها اینگونه است و امیدوارم حداقل حاصل گفتگویمان این باشد که مردم ما را، به این وادی بکشاند و آنها با قوانین آشنا شده و به دنبال سعادت و خوشبختی بروند، چرا که رسالت ما این است که در این دنیا خوب زندگی کنیم. نیامده‌ایم در این دنیا تا در فقر، یاس، اضطراب و افسردگی باشیم، منتهی برای خوب زندگی کردن، باید قوانینی را اجرا کنیم وگرنه نمی‌توانیم.
 چه کسانی در این زمینه می‌توانند مردم را راهنمایی کنند، یعنی می‌شود مثلا به یک انسان کمک کرد که موفق یا خوشبخت شود؟
آزمندیان: در واقع این، یک علم و تکنولوژی است، مانند ساختن یک بنا، یعنی یک فرد منفی‌اندیش و مضطرب، هیچ‌وقت نمی‌تواند فکر کند که ثروتمند یا در کنکور قبول شود، پس باید کاری بیشتر روی این انسان انجام شود. ابتدا باید در جایی باور‌هایش را عوض کنی، بعد به او انگیزه بدهی، در او عشق و ایمان ایجاد کنی، باید درون او را وادار به تلاش کنی، او را به آن سویی ببری که بلند شود، تا دنیایش را عوض کند، ما اصولا در سیستم تکنولوژی فکر، این کار را انجام می‌دهیم، در واقع، ابتدا در انسان، شخصیت و اعتماد به نفس می‌سازیم و نگاه او را به زندگی عوض می‌کنیم، راجع به فرداهای قشنگش به او امید می‌دهیم، مسئولیت زندگی را بر دوش خودش قرار می‌دهیم، به او می‌گوییم تو هستی که باید خلق کنی، هر چه تو بخواهی به اذن خداوند خلق می‌شود، اگر یک انسان را به این وادی کشاندی به شرط آنکه خودش بخواهد که تغییر کند، حتما زندگی او تغییر می‌کند، چرا که این یک قانون است، چه خوب می‌‌شد که این قانون را رواج می‌‌دادید که شما نمی‌توانید انسانی را تغییر دهید مگر اینکه خودش بخواهد.
وقتی انسانی آماده می‌شود برای تغییر و می‌خواهد موفق شود، می‌خواهد دانشگاه قبول شود، یک ازدواج موفق داشته باشد وقتی او می‌خواهد و به دنبال «آن» می‌آید، حال ما به او می‌گوییم که چگونه؟ این تنها با یک فکر کردن عملی نمی‌شود، او باید بیاید و قدم به قدم آن شخصیت توانمند جذاب را در وجود خود بسازد؟ وقتی چنین شخصیتی ساخته می‌شود، کائنات جواب می‌دهد چرا که تمام کائنات‌ها، پول‌ها، اسکناس‌ها، مشتری‌ها و ... به تسخیر اندیشه‌های انسانند، وقتی انسانی چنین خواسته‌های جذاب و نابی دارد همه‌چیز را به سمت خودش جذب می‌کند و این کاری است که ما در کلاس‌هایمان انجام می‌دهیم.
 با توجه به گفته‌های شما، در واقع منظورتان این است که تکنولوژی فکر، انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دیدش را به آن چیزهایی که خدا از انسان انتظار دارد، مثبت‌تر می‌‌کند.
 بله، همان‌طور که پیامبران خدا هم برای همین کار آمدند، آمدند تا باورهای انسان را تغییر دهند، اندیشه‌های‌شان را تغییر دهند، اصلا اعتقاد و ایمان همان اوج باور است، چرا که باور، اندیشه‌ساز است. وقتی انسانی ایمان می‌آورد، خودش را باور می‌کند، خدا را خوب باور می‌کند، زندگی و آینده را باور می‌کند. این باورهای عالی در وجود انسان، اندیشه‌هایی را تولید می‌کنند که این اندیشه‌ها، او را به سمتی می‌کشاند که خدا می‌خواهد، چرا که خداوند همیشه خوبی‌ها را برای انسان می‌خواهد. خداوند یاس و تنهایی را دوست ندارد، خداوند، آغوش محبوب را می‌‌پسندد و دوست دارد که انسان‌ها با محبوب خود زندگی کنند.
 شما فکر می‌کنید انسان‌ها خودشان از این مسیر خارج می‌شوند؟
آزمندیان: یکی از آیه‌های قرآن این است: «والعصر، ان‌الانسان لفی خسر» قسم به زمان، خداوند خودش به زمان قسم می‌خورد، قسم به زمان، که انسان‌ها در زیانکاری هستند، یعنی خداوند دلش برای انسان‌ها می‌سوزد که چرا در غفلتند، چرا در زیانکاری هستند.
 آقای دکتر، کتاب‌های زیادی درباره موفقیت و سعادت تالیف یا ترجمه شده، چطور می‌شود به این کتاب‌ها اعتماد کرد، چون ما نمی‌دانیم آن نویسنده چقدر سطح دانشش به آن موضوع مربوط است؟
آزمندیان: سوال بسیار خوبی کردید، متاسفانه در برخی مواقع در اوضاع نابسامانی، سره و ناسره با هم هستند، چون کتاب هم خوب است و هم بد...، حتی خیلی‌ها از اجرای این کلاس‌ها تقلید می‌کنند، به هر حال چاره‌ای نیست، متاسفانه این دنیای ما آدم‌هاست ولی خدا جواب این سوال را در قرآن داده:‌«فبشر عباد‌الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» (بشارت بده بندگان را، کسانی که سخنان مختلف را می‌شنوند و بهترین آن را انتخاب می‌کنند.) داستان انتخاب بهترین‌هاست بعضی از کتاب‌ها اصلا ارزش خواندن ندارند، خواندن آنها، تنها وقت تلف کردن است، بعد هم ممکن است دیدگاه‌های آدم را به سمت جالبی نبرد... اگر چه باید در نظر داشت که کتاب چه می‌گوید، اما در برخی مواقع، خود نویسنده هم مطرح است، اینکه چه کسی این حرف را می‌زند، به دنیای نویسنده آن بنگرید. چرا که این یک مطلب مثلا فیزیکی نیست که شما پس از خواندن چند فصل، بتوانید آن را در کلاس تدریس کنید، به نظر من کسی باید سعادت و خوشبختی را درس بدهد که خودش مصداق بارز موفقیت است. یکی از ویژگی‌هایی که من در دنیای خودم دارم این است که من جزو یکی از فقیرترین افراد جامعه بودم، اما هم‌اکنون جزو یکی از ثروتمندان ایران هستم و این تنها لطف خداست، من خودم دانشمندم، همسرم فوق دکترا دارد و استاد پزشکی دانشگاه تهران است و هم‌اکنون تدریس می‌کند، دخترم، فاطمه هم‌اکنون در حال گرفتن دکترایش در آمریکاست، مهدی، پسرم که در لس‌آنجلس به دنیا آمده و تا سوم دبستان در‌ آنجا تحصیل می‌‌کرد سپس به ایران برگشت، هم‌اکنون دانشجوی سال دوم رشته کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف است. منظور من این است، کسی که این حرف‌ها را می‌زند خودش چه کرده؟ چرا که خودمان باید پیام خودمان باشیم، خودمان درباره موفقیت و درباره ثروت حرف بزنیم، ولی خودمان اگر چیزی نداشته باشیم، معلوم است که اگر هم چیزی بگوییم تقلیدی است که داریم به مردم تحویل می‌دهیم. لذا یکی از معیارها این است که به فرد نگاه کنیم که از کجا آمده، تحصیلاتش چقدر است؟ میزان عشق و ایمانش چقدر است؟ بعد به چنین انسانی می‌توان اعتماد کرد. مثلا کسی که خودش طلاق گرفته و در زندگیش موفق نیست، پس نباید بیاید درباره موفقیت حرف بزند. باید قبل از این، کار خودش را اصلاح می‌کرد. یکی از معیارهای قشنگ در این وادی این است که انسان‌ها چیزی را می‌توانند به کسی بدهند که خودشان داشته باشند. وقتی انسان چیزی برای عرضه یا عشق و ایمانی نداشته باشد، چه می‌خواهد به دیگران بدهد، اصلا راجع به چه چیزی می‌خواهد بنویسد، لذا به نظر من یکی از معیارهای قشنگ این است که ببینیم این حرف را چه کسی می‌نویسد.
 آقای دکتر چطور می‌شود مدیریت کرد؟ شما در نظر بگیرید بر فرض مثال روزانه، هزارها کتاب این چنینی چاپ می‌شود. چطور می‌شود بر روی چنین‌ کتاب‌هایی نظارت داشت؟
آزمندیان: بهتر است که به نویسنده آنها توجه داشت. ببینیم نویسنده‌اش کیست؟ ممکن است هزارها کتاب وجود داشته باشد. ولی لازم نیست شما همه این کتاب‌ها را بخوانید شاید دو کتاب بخوانید که زندگی‌تان را عوض کند، مثلا کتاب «فکر کنید و به تمام ثروت‌های زندگی برسید» توسط ناپلئون هیل نوشته شده است، سال‌های سال، پرفروش‌ترین کتاب آمریکا بوده، کاملا مشخص است که این کتاب، حرفی برای گفتن دارد، آن شخصی که این کتاب را نوشته، تاریخچه زندگیش معلوم است، انسان ثروتمندی که از دهها آدم ثروتمند و موفق سوال کرده که چی شده شما این طوری شدی و نتیجه کتاب را به صورت قانونی درآورده به نام «فکر کنید و ثروتمند شوید» لذا خوش به سعادت آنهایی که بگردند و چیزهای خوب را پیدا کنند. سخن‌های مختلف را بشنوند و بهترین آنها را انتخاب کنند.
26 مهر 1387
(گرفته شده از: مجله خانواده سبز)
دکتر علیرضا آزمندیان

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
پنج شنبه 103 اردیبهشت 6
امروز:   2165 بازدید
دیروز:   3307  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
الهه ناز
دلسوز و مهربان نسبت به همه بنده های خدا هستم و سعی میکنم به همه کمک کنم. لطف کنید وبلاگ را فقط با اکسپلورر مشاهده فرمایید چون اینطوری دیگه بهم ریخته نخواهد شد...
لوگوی خودم
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
اوقات شرعی
لینک دوستان
عاشق آسمونی
EMOZIONANTE
عاشقان
به سوی فردا
معرفی سایت ها و بهترین های اینترنت
اگه باحالی بیاتو
دیار عاشقان
فرزانگان امیدوار
خورشید تابنده عشق
آیینه های ناگهان
لحظه های آبی
تمیشه
***جزین***
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
فنی و مهندسی
همنشین
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
آخرالزمان و منتظران ظهور
PARSTIN ... MUSIC
منتظر ظهور
رز یخ زده
نظرمن
Smile of dream

عصر پادشاهان
Different.fdan
● بندیر ●
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

سلام
ن والقلم ومایسطرون
سرباز ولایت
لنگه کفش
د نـیـــای جـــوانـی
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
هستی همیشگی
دانلود آهنگ جدید
سکوت ابدی
ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
SIAH POOSH
بخور زار
بلوچستان
بامبو
اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی
مدرسه ای شاد
محفل آشنایان((IMAN))
آخرین روز دنیا
هیس
اتاق دلتنگی
مهر بر لب زده
ادبیات و فرهنگ
MATIN 3DA
ارتش دلاور
عشاق((عکس.مطلب.شعرو...))
PARANDEYE 3 PA
PARANDEYE 3 PA
فانوسهای خاموش
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
یا د د اشت ها ی شخصی خو د م .
سایت مشاوره بهترین تمبرهای جهان دکترسخنی
شهرستان بجنورد
وبلاگ آموزش آرایشگری
کلکسیون تمبرخانواده شهید محمدسخنی وجمیله رمضان
اسیرعشق
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
سایت طنز و کاریکاتور دکتررحمت سخنی
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
عصر پاییزی
به خوبی فکر کن
آقاشیر
دانلود بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل
.دوازدهمین سوارسرنوشت
کامپیوتر+ اینترنت+ ...
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
روانشناسی آیناز
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
طب ورزشی دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
دوربین مدار بسته
سفیر دوستی
سایت گوناگون دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
آسمان آبی من
تنهایی......!!!!!!
خبر روز
کربلا
رویش
یادداشتها و برداشتها
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
آموزش شنا
معیار عدل
کارشناس مدیریت بازرگانی: مهران حداد
سکوتی پرازصدا
xXx رنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
.: شهر عشق :.
تک درخت
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
نکته های زندگی
معرفی روستای قزل احمد
ما تا آخرایستاده ایم
روستای چشام
سایت روستای چشام
عکس سرا + جام جهانی 2010
عکس های عاشقانه
بنده ی ناچیز خدا
رفقا
اس ام اس های عاشقانه
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
پتی آباد سینمای ایران
سلام آقاجان
منطقه آزاد
❤ღنیلوفرهای آبیღ❤
علی پیشتاز
هگمتانه
گیاهان دارویی
محمدمبین احسانی نیا
ستاره سهیل
اندیشه های من
ღღتنهاییღღ
تنهایی
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
درهم
*bad boy*
عاشقتم
یاد نیما
واقعه
چوک بندر
مشاوره - روانشناسی
عشق آباد شهرمن
بچه های خدایی
شبستان
دل شکســــته
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
اسطوره عشق مادر
نور
Dark Future
**عاشقانه ها**
الهگان
سلامتی و فرج امام زمان صلوات
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
Manna
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
علمدار بصیر
عشق الهی: نگاه به دین با ...
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل
اواز قطره
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
پیمان دانلود
بچّه شهید (به یاد شهدا)
یه دختره تنها
ورزشهای رزمی
سرباز حریم ولایت
جک ، اس ام اس و عکس
سماموس
حکیم دزفولی
خنده بازار
گل همیشه نازم
ऌ عاشق بی معشوق ऌ
گل خشک
راه فضیلت
نامه ای در راه عشق
نت سرای الماس
دل پر خاطره
مردود
ست سارافون ودامن شلواری نیلوف
دهکده کوچک ما
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
فقط خدا
COMPUTER ENGINEERING &
شاه تور
اسرا
غزلیات محسن نصیری(هامون)
پاتوق دخترها
اس ام اس جدید
موعود
آتیه سازان اهواز
نور غدیر
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
این نیز بگذرد ...
گالری رنگارنگ
خداجون دوستت دارم
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
کلاس من
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
کیمیا
طوبای محبت
نوری چایی_بیجار
* روان شناسی ** ** psychology *
دوستانه
xXx عکسدونی xXx
شخصی
هرچه می خواهد دل تنگم میذارم
کتابهای رایگان برای همه
مهربانی
نقاشی های الیکا یحیایی
اصولی رایانه
سید خراسانی
زمزمه تنها
« عــــــفـــــــاف و حـــــجــــــاب »
سوادکوهی ریکا
سکوت(فریاد)
نوستالوژی دل ....
عاشقانه ها
mohammad
حرفهای شیرین
عرفان وادب
خیارج سرای من است
حرفهای آسمانی
شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة
احسان ابراهیم پور
بهنام دانلود
مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
عاشقانه ها
باشگاه پرواز
سکوت پرسروصدا
بدنسازی و هیکل
khoshbakhti
فرهنگی
Morteza Qasemi:Violinist
تنها

راه انداز و برنامه نویس پی ال سی+تازه های فناوری اطلاعات
چشم انتظار
درگز دیار آشنا
عشق بزرگ ترین دروغ دنیاست
دل شکسته
پیامک 590
خط بارون
خط بارون
خط بارون
نبض شاه تور
فرزند روح الله
اخبار دنیای عشق
تجربه های مربی کوچک
صل الله علی الباکین علی الحسین
Sense Of Tune
ghamzade
یٰا عِمٰادَ مَنْ لا عِمٰادَ لَهْ
متالورژی_دانلود فایل برای دانشجویان متالورژی (rikhtegari.com)
رویایی زندگی کردن...
اسماء الحسنی
خوش مرام
تینا
ستاره سهیل
جلسه قرآن وعترت کاشان
قافله شهدا
♥ღردپای عشق♥ღ
در پناه آسمون
انتظار نور
برو بچه های ارزشی
Chamran University Accounting Association
پاتوق سرا
عشق سرخ
مقاله های تربیتی
یاس من
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
فقط خدا
دوزخیان زمین
گل یا پوچ ؟
داستان یک روز
vagte raftan
ناکام دات کام
آزاد اندیشان
گنجینه
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
حفاظ
محمد شادانی
مناجات با عشق
فهادانــ
دانشجو
بیاببین چیه ؟
از یک انسان
غم
زازران
مریم بانو
mahoor
مرجع اس ام اسSMS
قرمز ها
جالب انگیزناک
فقط من برای تو
یادداشتهای روزانه رضا سروری
سیاه و سفید
داود ملکزاده خاصلویی
دوباره سبز می شویم...
شش گوشه
ریاضیات
نوجوونی از خودتون
عکس
امپراتوری هخامنشیان
آرشیو
آرشیو مطالب کتاب جمله های طلایی و مطالب گوناگون[58] . جمله های طلایی[17] . ازدواج[8] . آرامش[4] . تصاویر[4] . خانواده سبز[4] . زندگی[4] . عشق[3] . خوشبختی[3] . رومانتیک[3] . سلامتی[3] . تصویر[3] . زن[3] . میلاد[3] . گناه[2] . مادر[2] . گزیده مجله خانواده سبز[2] . کشمیر[2] . قرآن[2] . عیدنوروز[2] . فریدون مشیری[2] . قانون جذب[2] . مناظره[2] . یادگاری دوستان[2] . کبد چرب[2] . نعمت[2] . جملات الهام بخش و زیبا برای زندگی[2] . خدا هست[2] . تکالیف[2] . تکنولوژی فکر[2] . حسین[2] . دختر[2] . دوستت دارم[2] . دوستی[2] . داستان[2] . زیبایی[2] . علی(ع)[2] . شب قدر[2] . صلوات[2] . صوفی و خرش[2] . اسلام[2] . ارتباط[2] . اس ام اس[2] . پیامبر[2] . اعمال[2] . اعمال شب لیله الرغائب . اعمال هنگام خواب . افتخار به زن بودن . افرادی که چشمشان کمتر از یک نمره ضعیف است، لیزیک نکنند . افسانه زن . افکاردیگران . اقدام عجیب . اگر خستگی و کسالت رهایتان نمی‌کند ! . اگر دعایتان مستجاب شد مواظب سه حالت باشید . اگر نمیتوانی . الحمد لله . الله الله و استجابت دعا . الهی قمشه ای . اما... . امام باقر . امام جعفرصادق . امام رضا (ع) . امام رضا علیه السلام و حفظ آبروی شیعه خراسانی . امام زمان . امام صادق . امام کاظم . امام هادی . امشب لیلةالرغائب . امنیت . امید . امید به زندگی به 150 سال می‌رسد . امیدوار کننده ترین آیه در قرآن . امیدواری . انتخاب نوع حجاب . اندیشه ها . انسان . انسانهای سبز . انگشتر بهشتى . انواع سوشی با طراحی های دیدنی و زیبا . انواع مختلف کفش . اولین ژیانی که تولید شد/عکس . اولین و آخرین سفر انسان به ماه . ای جوووونم . ایدز . ایده . ایده بزرگ . ایران برگر . ایران پرمصرف‌ترین مشتری سیگار تا 40 سال آینده . این 9 خرافه سلامت را باور نکنید! . این خوردنی‌ها شما را خسته‌ می‌کنند . این خوشمزه ها شما را پیر می‌کنند! . این ستارگان زن از شوهرانشان پولدارترند! . این ماده مغذی محافظ لثه است . این میان وعده مانع پرخوری می شود . این نانوایی نان ندارد . اینترنت با مغز ما چه می‌کند . بـآیَـ? . با 16 درخت با شکوه در گوشه و کنار جهان آشنا شوید . با اصول و کلیدهای فهم زبان بدن آشنا شویم! . با اظهار نیاز خود را ذلیل نکنید . با افراد عصبی چگونه برخورد کنیم . با این 12 انگیزه ازدواج نکنید! . با این لباس ها خوش اندام می شوید . با این نوشیدنی شیرین لاغر شوید . با تلاش . با خزان‌ زدگی پوستمان چه کنیم . با زبان بدن، مچ همه را بگیرید! . با فواید دارچین آشنا شویم . با مردان کوتاه قد ازدواج کنید! . بارهنگ . بازداشت یکی‌از عوامل تحریکات‌اخیر دراصفهان . بازیگر زن ایرانی از تغییر جنسیت و دنیای مردانه‌اش می‌گوید . باشگاه لاغر اندام های گوشی های موبایل! . بافتن موها . بانوی ایرانی، بهترین ورزشکار زن سال 2014 آسیا . باید و نبایدهای طراحی دکور فضای داخلی خانه . ببخش . بخشش . بخشش کنید، اما . بخور نخور‌های پاییزی از دید طب سنتی . بدون رژیم گرفتن لاغر شوید . برای نوجوان خود وقت بگذارید . برخی از آثار نماز شب . برداشتن موانع موفقیت . برکات‌ ماه‌ رمضان‌ . بسیار مهم و حیاتی . بلایی که سیگار بر چهره می‌‌آورد . به بهانه فیلم ملک سلیمان (ارتباط،دوستی و ...با اجنه مسایل دیگر) . به زن بودنتان افتخار کنید . بهترزندگی کردن . بهترزیستن . بهترین . بهترین خوراکی‌ها برای داشتن چشمانی زیبا . بهترین دعاى حاجت . بهترین راهنمای انتخاب و خرید لباس پاییزی . بهترین فبلت‌هایی که می‌توانید در پاییز خریداری کنید . بهترین و بدترین موادغذایی برای دیابتی‌ها . بهترین و جالب ترین سلفی های 2014 . بهترین کرم دور چشم، مناسب سنِ شما . بهترینها برای سال نو . بهره مندی از دنیا . بهروز یاسمی . بیست معجزه . بیش از 120 انسان منجمد در انتظار حیات دوباره‌اند! . بیماری که جان مرتضی پاشایی را گرفت جدی بگیرید . بیوگرافی ناصر گیتی‌جاه . پاداش کسی که آیة الکرسی را زیاد می خواند . پاسخ . پاسخ به سوالات . پای صحبت «نامزد مرتضی پاشایی» . پایان یا آغاز عاشق . پایه تخت . پایه های اخلاق . پردرآمدترین شغل ها برای زنان . پرسش . پروانه . پروردگار . پس از فوت همسرش! . پسر . پل . پلک بزنید . پند . پوکی استخوان . پیام . پیام ضروری . " دانش کم چیز خطرناکی است " . "حبس" در انتظار مزاحمان تلفنی 115 . "زمین در خوش ترین احوال" . «بهنام تشکر» پدربزرگ شد! . 10 اختراع برتر 2014 معرفی شد . 10 ترفند ساده برای سال اول ازدواج . 10 تفاوت عمده بین مغز زنان و مردان! . 10 چیزی که زن‌ها درمورد مردها تنفر دارند . 10 چیزی که هرگز نباید روی صورت تان قرار دهید . 10 درس زندگی . 10 دلیلی که باعث می‌شوند هرگز ثروتمند نشوید! . 10 راز تحریک متابولیسم بدن . 10 راز حل نشده در مورد انسان‌های اولیه . 10 راز نادیده گرفته شده از تاریخ . 10 روش برای اینکه در زندگی خوش شانس باشیم . 10 فایده معجزه‌ آسای زنجبیل . 10 فرمول ساده برای چکاپ شخصی . 10 مسکن طبیعی عالی برای دردهای قاعدگی . 100 دلاری . 12 آلوده‌کننده هوای داخل خانه . 13 عادت روزمره که باعث پیری میشود . 13 واقعیت چینی که شاید نشنیده باشید . 1387 . 14 باور غلط گوارشی . 14 نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! . 15 واقعیت جالب در مورد هند که تا به حال نشنیده اید . 15 کاری که افراد برخوردار از اعتماد به نفس بالا انجام نمی‌دهند . 15روز . 16 اشتباهی که شما را کوتوله نشان می‌دهد! . 18 توصیه همسرانه برای آقایان . 20 دقیقه قبل از خواب قهوه بنوشید . 22 نکته تغذیه‌ای،نمره سلامت‌ . 25 نکته طلایی . 27 چیزی که در 27 سالگی باید یاد گرفت . 3 سال متوالی خشکسالی متوسط تا شدید در 8 استان . 30 . 30 بلایی که نباید سرخودتان بیاورید !!! . 30سال . 4 برابر شدن جمعیت سالمندی ایران . 40 آموزه مهم درباره همسرداری از زبان ائمه . 40 درصد از 200 نوع سرطان، قابل پیشگیری است . 40 نکته مهم اخلاقی در 40 جمله کوتاه و خواندنی . 40درس . 5 اشتباه در شستن صورت . 5 ترفند برای کار کمتر و موفقیت بیشتر در زندگی . 5 نکته حیاتی برای پیاده روی در تابستان . 50 . 6 چای گیاهی که سالم تان می کنند . 6 راهکار برای فرار از استرس های کاری . 6 فایده . 7 پیشنهاد غذایی مهم پزشکان برای سلامت و زندگی شاد خانم ها . 7 دلیل کاهش تمایل زنان به بچه‌دار شدن . 7 غذای ساده برای 7 موقعیت حساس . 79 درصد روزهای امسال پاک و سالم بودند . 7سین . 8 جاذبه طبیعت گردی ایران . 8 غذای سمی . 8 ماده خوراکی برای کم کردن اشتها . 8 نکته مهم . 9 توصیه‌ مفید صبحانه‌ ای! . 9 عادتی که ثروتمندان در زندگی دارند . 9 یار سلامتی بدن به شرط اعتدال . Art . Beautiful letter . Best Photograph . change me . Frying eggs made easy . Kashmir . Nice Garden . RED X RED . sms-اس ام اس . snake man . Surgery of a snake . Taronga Zoo . wow!!! . آبان ماه . آبان، ماه کم آبی تهرانی ها . آتش چهارشنبه . آثار روابط جنسی از منظر قرآن . آخر الزمان . آخرین آمار ازدواج و طلاق در کشور . آخرین آمار بیکاری در کشور . آخرین حرف تو چیست؟ . آدم برفی . آرام شدن . پیامبر اکرم . پیامبر اکرم(ص) . پیامبر اکرم(ص) نمونه کامل اخلاق . پیامبراکرم . پیامبران . پیرزن و مرد گوژپشت . پیشگیری از بارداری در ابتدای ازدواج . پیشگیری از سرطان . پیشنهاد هیجان‌انگیز برای موهای شما . پیوندهای روزانه . تئوری پنجره شکسته . تاثیر رنگ های شاد بر خلاقیت انسان ها . تاثیر قرمزوآبی . تاثیر میوه‌های بنفش و آبی در تقویت حافظه . تاثیر والدین در اخلاق . تاریخچه هفت سین . تاریخچه ولنتاین . تبدیل برج آب قدیمی به یک خانه مدرن . تبریک . تجلیل از پدر تعلیم وتربیت ایران در روز جهانی کودک . تخریب 2 طبقه پاساژ علاءالدین... . تدابیر مردان در همسرداری . تدبیر درست . ترافیک پرحجم در جاده های کشور . ترایفـل کاسـه ای رنگی . ترفندهای ساده برای زندگی . ترفندهای یک کدبانوی کامل . ترول . ترک کف پا را جدی بگیرید . تزریق انسولین، باعث ایجاد سرطان خون می‌شود . تزیین تخم مرغ . تست . تستهایی جالب برای تشخیص طلای اصل از طلای تقلبی . تشخیص آلزایمر از طریق راه رفتن . تشخیص آلزایمر با تست بویایی ! . آزاردهنده‌ترین مشکلات اندروید جدید . آسون ترین کار و سخت ترین کار . آشنایی با علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا . آشنایی با علایم و نشانه بیماری ها در چهره . آشنایی با معماران چیره دست دنیای جانوران . آشنایی با ویتامین D و بیماری های کمبود ویتامین D . آفرینش زن . آلودگی در آب تهران نداریم . آمادگی ازدواج . آموزش درست کردن بهترین سیب‌ زمینی سرخ کرده‌ دنیا . آموزش نماز . آموزش کمک‌های اولیه به مصدومین اسید پاشی . آموزنده . آموزه های طنز و جالب عمه کتی . آنچه در مورد میگو باید دانست .
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com