نوشته شده توسط: الهه ناز
نخست کودکان، در زمین بازی جمع می شوند و یکی را به عنوان راهنما، انتخاب می کنند. راهنما، روی کاغذ اسامی بازیکنان را یادداشت و آنگاه به صورت پنهانی برای هر یک از آنها نام حیوانی را عنوان می کند (مثل: شیر، پلنگ، عقاب، ببر، ...) و روبروی اسمشان می نویسد. به گونه ای که هر یک تنها نام خود را بداند.
آنگاه در قسمتی از زمین بازی دایره ای به شعاع یک متر رسم و توپ تنیس را در مرکز آن قرار می دهد. با فرمان راهنما، بازیکنان در محیط دایره با فواصل یکسان قرار می گیرند و حواسشان را جمع می کنند راهنما، نام یکی از آنها را با صدای بلند می گوید. به طور مثال عقاب؛
کسی که نامش عقاب است، باید به سرعت توپ داخل دایره را بردارد و بازیکنان را نشانه گیری کند تا توپ به یکی از آنها برخورد کند و آنها هم باید با سرعت تمام خود را از منطقه ی دایره دور کنند و با جای خالی دادن ها سعی کنند تا توپ به آنها برخورد نکند.
چنانچه توپ پرتاب شده ی او، به هیچ یک از بازیکنان، برخورد نکند، یک امتیاز منفی می گیرد. اما چنانچه بتواند یکی را هدف بگیرد، یک امتیاز مثبت می گیرد و برعکس برای بازیکنی که مورد هدف قرار گرفته، یک امتیاز منفی محسوب می شود.
و فرد راهنما، همه ی این امتیازات را در برگ اسامی و عناوین می نویسد و با فرمانی دیگر، مجددا همه ی بچه ها، روی محیط دایره با فاصله های یکسان می ایستند و ...
راهنما با صدای بلند، به طور مثال: شیر... و بازی با همان ترتیب اجرا می شود و تا دوست دارند و یا وقت تمام نشده می توانند ادامه دهند.
در آخر او، برنده ی اصلی بازی را اعلام می کند و در ضمن بازیکنانی که امتیاز منفی دارند، آنهایی را که امتیاز مثبت دارند، به عنوان جریمه روی کول خود گرفته و یک بار میدان بازی را دور می زنند.
گردآوری: بخش سرگرمی بیتوته