سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
دوستی که به یقین او را صالح دانسته ای، مبادا که بدگمانی، [نظر] تو را نسبت به او تباه سازد . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

شنبه 92 اردیبهشت 28  8:4 عصر

چرا زنان بیشتر عمر می کنند؟

   

محققان علت طول عمر زنان را کشف کرده و اظهار داشتند که زنان به علت سیستم ایمنی بدنشان زندگی های سالمتری نسبت به مردان دارند.

 


یک تحقیق جدی نشان می دهد که سطح گلبولهای سفید که عامل مبارزه با عفونتها هستند با بالارفتن سن در مردان، در مقایسه با زنان کمتر می شود.

 

طول عمر متوسط مردان 79 سال است درحالی که این میزان برای زنان 82 سال تخمین زده شده است. اگرچه در برخی از نقاط دنیا چون ژاپن این شکاف بزرگتر است، چرا که زنان به طور متوسط شش سال بیشتر از مردان زندگی می کنند.

تاکنون نظریه های مختلفی در رابطه با علت این مسئله ارائه شده که درمیان جدیدترین آنها می توان به سلولهای کوچک قدرت اشاره کرد که برای سلولهای خود انرژی تولید می کنند، این درحالی است که تعداد این سلولها در مردان کمتر است. اما دانشمندان ژاپنی علت دیگری برای این مسئله یافته اند چرا که آنها به این نتیجه رسیدند که سطح گلبولهای سفید خون زنان و سایر بخشهای سیستم ایمنی آنها که سایتوکینز (cytokines) نام دارد در مردان سریع تر کاهش می یابند.

آنها اعتقاد دارند که علت این مسئله هورمونهای زنان چون استروژن است که می تواند پاسخگویی سیستم ایمنی به عفونتها را ارتقا بخشد.

این تحقیق می تواند به دانشمندان کمک کند که سن بیولوژیکی افراد را براساس وضعیت سیستم ایمن تخمین بزند.

کاتسویکو هیروکاوا که این گروه تحقیقات را در دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو هدایت کرد، گفت: از آنجا که نرخ سالخوردگی افراد با هم تفاوت دارد، پارامترهای ایمنی شناختی یک فرد می تواند نشانه ای برای سن بیولوژیکی واقعی وی باشد.

نتایج این تحقیقات با بررسی خون 356 مرد و زن 20 تا 90 سال در مجله ایمنی و سالخوردگی منتشر شده است.

آنها سطح گلبولهای سفید و سایتوکینز را که به انتقال پیام به سیستم ایمنی را برعهده دارند، بررسی کردند. هم در زنان و هم در مردان تعداد گلبولهای سفید همزمان با بالارفتن سن کاهش می یافت اما دو عنصر سلولهای تی و بی لنفوسیت درمردان سریعتر کاهش می یابد.

هر دو سلول بی و تی گلبولهای سفید کار مبارزه با عفونتهای باکتریایی را انجام می دهند.

آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که همزمان با بالارفتن سن یک نوع سلول دیگر با ویروسها و تومورها مقابله می کند اما نرخ افزایش این سلولها در زنان بیشتر از مردان است.

هیروکاوا افزود: بالارفتن سن به کاهش عملکرد عادی سیستم ایمنی منجر می شود که این امر آسیب پذیری افراد را در برابر بیماریهای مختلف افزایش می دهد و در نتیجه طول عمر کاهش می یابد. این درحالی است که سوء عملکرد سیستم ایمنی که به طور مستقیم به این مسئله مربوط است تاکنون شناخته نشده است.

منبع: سایت کنجکاو


 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

شنبه 92 اردیبهشت 28  7:56 عصر

آیا از پیر شدن باید ترسید؟

زمانی در زندگی احساس پیری به سراغمان می‌آید که خاطرات، دیگر مانند پل‌های ارتباطی راهمان را هموار نکنند بلکه صخره‌هایی سخت شوند و راه پیشرفتمان را در سفر زندگی سد کنند.

آیا از پیری می‌ترسی؟ همه? کسانی که مرگ را در دوران پیری می‌بینند لاجرم به آن پای می‌گذارند کسانی هستند که تا آخرین نفس پیری را به سخره می‌گیرند و باور نمی‌کنند و البته عده ای هم هستند که در سن 40 سالگی تسلیم می‌شوند. آیا به راستی بدن انسان با افزایش سن ضعیف‌تر و شکننده تر می‌شود؟ البته آن چه در اطرافمان می‌بینیم مؤید این مطلب است. فرض کنیم می‌توانیم سن انسان را از این معادله حذف کنیم. با این کار پیری مفهومی دیگر به خود می‌گیرد. برخی از افراد در طول عمرشان ناملایمات و شکنجه‌ها و صدمات جسمی و روحی زیادی را تحمل می‌کنند فقط به این خاطر که وقتی پیر شدند تنها نباشند! تصور تنهایی در زمان پیری برای عده ای از مردم کابوس است. کی پیری سر می‌رسد؟

وقتی بیشتر در خاطراتمان زندگی می‌کنیم تا در آرزوهایمان یعنی پیر شده‌ایم. وقتی تمام آن چه داریم کارهایی است که در گذشته انجام داده‌ایم، وقتی از این صحبت می‌کنیم که 10 سال پیش چه کارهایی می‌کرده ایم و چقدر باورنکردنی بوده‌ایم … وقتی در زمان حال سیر نمی‌کنیم، وقتی نگاهی به آینده نداریم. وقتی در گذشته زندگی می‌کنیم یعنی پیر و فرتوت شده‌ایم.

رسیدن به دوران پیری برای همه اجتناب ناپذیر است. وقتی چیزی اجتناب ناپذیر است یعنی در قبال آن دو انتخاب داری:

1- آن را با لذت و سپاس بپذیری یا

2- با اشک و التماس آن را انکار کنی

روزهای پیری مانند عصر پنج شنبه در محل کار است. ساکت و آرام قبل از روز تعطیل! و اما مرگ چیست؟ مرگ همان تعطیلی‌ای است که در انتظارش هستیم. اگر به روح و حلول دوباره? آن معتقد باشی زندگی‌ای دوباره در انتظار توست. اگر به بهشت و جهنم واقف هستی چه کسی می‌داند شاید زندگی رؤیاهایت را در آن جا می‌بینی.

روزی کشیشی به مراسم ختم مردی ثروتمند رفت. متوفی انسان بی دینی بود که نه به خدا و نه به بهشت و جهنم اعتقادی نداشت. مراسم با شکوهی بود. تابوت از ساج بود و روکشش از ساتن و کفنش از ابریشم اعلا! کشیش با خودش اندیشید: مایه? شرمساری است! همه چیز آماده است همه حاضرند اما جایی برای رفتن ندارند!

اگر از من مشورت بخواهید من با همه? باورهای شما موافقم. هر آن چه به شما قدرت درونی و آرامش می‌دهد را برگزینید. به هر حال همه? آن‌ها در حد نظریه‌هایی هستند که برخی از دیگری متقاعدکننده‌ترند. هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانند نماینده? حقیقت در برابر شما باشند. اما می‌توانند گزینشی منطقی و راه و رسمی برای زندگی در برابرتان قرار دهند.

کیفیت نفس‌های شما و اساس و اصول زندگی‌تان تا دم آخر تغییری نخواهد کرد. پس مانند همیشه از همه? فصول زندگی لذت ببرید. آن چه دیگران در مورد شما فکر می‌کنند به خودشان مربوط است. هرکسی بهتر و بیشتر از بقیه خودش را می‌شناسد. جهان اطراف و اجتماع می‌کوشند تا تو فکر کنی پیر شده ای! والدین، بزرگ‌ترها، معلم‌ها و … مکرراً تکرار می‌کنند بزرگ شو! یا تو دیگر بزرگ شده ای! البته این کار را عمداً انجام نمی‌دهند بلکه کاری بهتر از آن بلد نیستند. لج نکن! فقط یاد بگیر چگونه صدای نداهای درونیت را بلندتر کنی تا بهتر راهنماییت کنند و کمک کنند تا تصمیم گیری کنی.

 روزی ملا نصرالدین در سن 90 سالگی تصمیم به ازدواج با دختری 18 ساله گرفت! فرزندان، نوه‌ها و نتیجه‌هایش همه وحشت زده بودند. پسرش به او گفت: چه می‌کنی پدر؟ فاطمه تنها 18 سال دارد!

ملا گفت: خوب چه اشکالی دارد؟ مادر شما هم وقتی ازدواج کردیم 18 ساله بود.

پسر گفت: مثل اینکه متوجه منظورم نمی‌شوی! بگذار رک بگویم: هر کس در این سن ازدواج کند در شب زفاف می‌میرد! این یک هشدار بود!

ملا گفت: ای پسر چرا مثل مادرت شلوغ می‌کنی! چرا این قدر مضطربی؟ نگران نباش خوب اگر فاطمه مرد با شخصی دیگر ازدواج می‌کنم!!!

نمی‌گویم با عقل و منطق مبارزه کن و حقیقت را نپذیر اما اجازه نده اطرافیان نظرشان را به تو تحمیل کنند و بتوانند دید تو را نسبت به خودت تغییر دهند. نه معلم‌ها، نه وعاظ، نه هیچ دینی، نه مدیر و نه همسرت…

قوانین موجود، ایمانت و نیز کسانی که در اطرافت زندگی می‌کنند چارچوبی برای زندگی‌ات ایجاد می‌کنند اما بدان که وضع قوانین داخلی آن حق توست. وقتی خاطرات دور سدی در برابر جریان امروز زندگی‌ات می‌سازند مسئولیت زندگی و حالت را بر عهده بگیر و زندگی را آغاز کن!

با مهربانی به خودت و دیگران از هر لحظه? زندگی‌ات بیشترین استفاده را ببر! کودکی برای همیشه ادامه نمی‌یابد! جوانی نیز ابدی نیست و لاجرم سالخوردگی نیز به پایان می‌رسد! هیچ چیز ارزش آن را ندارد که بچسبی و رهایش نکنی. این‌ها همه فصل‌های گذرا هستند.

زندگی کن! عشق بورز، بخند، تا زمانی که داری ببخش! آنچنان که گویی در دام عشق آنکه در آینه می‌نگریش گرفتار آمده ای و آنچنان که گویی ذره ای بر وجدانت سنگینی نمی‌کند آن زمان که سر بر بالین می‌نهی!

آنچه را سال‌ها در پی‌اش بودم به گوشه ای خواهم افکند

بگذار بگذرد آنچه را بی خودانه دنبال می‌کردم

بگذار بازگردم

به آنچه از نظر دور داشتم

و کودکانه به گوشه ای انداختم

تا آن زمان که صاحبش گردم و صمیمانه از آن خود سازمش

رابیندرانات تاگور (شاعر و فیلسوف هندی)

خودت باش، خودت را عاشقانه در آغوش بکش، خودت را بشناس، و بدان عاقبت، خود خودت را در ورای سن و سال خواهی یافت.

منبع : omswami.com


 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

شنبه 92 اردیبهشت 28  4:2 عصر
تو خیابون یه مرد میانسالی جلومو گرفت , گفت:
آقا ببخشید, مادر من تو اون آسایشگاه روبرو نگهداری میشه, من روم نمیشه چشم تو چشمش بشم چون زنم مجبورم کرد ببرمش اونجا, این امانتیرو اگه از قول من بهش بدید خیلی لطف کردید.
قبول کردم و کلی هم نصیحتش کردم که مادرته بابا, اونم ابراز پشیمونی کرد و رفتم داخل آسایشگاه, پیر زن رو پیدا کردم, گفتم این امانتی مال شماس, گفت حامد پسرم تویی؟
گفتم نه مادر, دیدم دوباره گفت حامد تویی مادر؟
دلم نیومد این سری بگم نه , گفتم آره, پیرزنه داد زن میدونستم منو تنها نمی ذاری,
شروع کرد با ذوق به صدا کردن پرستار که دیدی پسر من نامهربون نیست؟
پرستاره تا اومد گفت شما پسرشون هستید؟
تا گفتم آره دستمو گرفت, گفت 4 ماه هزینه ی نگهداری مادرتون عقب افتاده , باید تسویه کنید
حالا از من هی غلط کردم واینکهمن پسرش نیستم ولیدیگهباور نمی کردن
آخر چک و نوشتم دادم دستش, ولی ته دلم راضی بود که باز این پیر زن و خوشحال کردم , هر چند که پسرش خیلی ... بود.
اومدم از پیرزنه خدافظی کنمتا منو دید گفت دستت درد نکنه , رفتی بیرون به پسرم حامد بگو پرداخت شد , بیا تو مادر!!!

 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

پنج شنبه 92 اردیبهشت 26  6:11 عصر

مادر شدن، زنان را باهوش‌تر می‌کند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، داشتن فرزند به افزایش هوش زنان کمک می‌کند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان دانشگاه لانگ وود با بررسی دو گروه موش ماده با و بدون فرزند دریافته اند که مادران در مقایسه با سایر زنان از هوش و عملکرد مغزی بهتری برخوردار هستند.

 

در این مطالعه دو گروه از موش های ماده در یک ماز تحت تعلیم قرار گرفتند؛ پس از انجام تمرینات موش های مادر قادر به پایان رساندن مسیر ماز در زمانی سریعتر از دیگر موش های ماده شدند.

 

«آدام فرانسن» استاد بیولوژی دانشگاه لانگ وود تأکید می کند: داشتن فرزند به افزایش توانایی ذهنی مادران کمک کرده و آنها را قادر به مقابله بهتر با استرس، انجام کارهای ذهنی مختلف و حل مشکلات در مقایسه با سایر زنان می کند.

 

مطالعات قبلی نیز بیانگر توانایی بالاتر مادران در انواع مختلف یادگیری است.

 

در خصوص پدران نیز شواهدی بدست آمده است که نشان می دهد، هورمون درمانی (هورمون استروژن) می تواند تا حدودی به تقویت مغزی پدران کمک کند.

 

انتهای پیام

 


 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

سه شنبه 92 اردیبهشت 24  11:0 صبح


شاید که عمل کنیم:
 
تفاوت کشورهای ثروتمند و فقیر، تفاوت قدمت آنها نیست.
برای مثال کشور مصر بیش از 3000 سال تاریخ مکتوب دارد و فقیر است!
 
 
اما کشورهای جدیدی مانند کانادا، نیوزیلند، استرالیا که 150 سال پیش وضعیت قابل توجهی نداشتند، اکنون کشورهایی توسعه‌یافته و ثروتمند هستند.
 
 
تفاوت کشورهای فقیر و ثروتمند در میزان منابع طبیعی قابل استحصال آنها هم نیست.
 
ژاپن کشوری است که سرزمین بسیار محدودی دارد که 80 درصد آن کوه‌هایی است که مناسب کشاورزی و دامداری نیست اما دومین اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمریکا را دارد. این کشور مانند یک کارخانه پهناور و شناوری می‌باشد که مواد خام را از همه جهان وارد کرده و به صورت محصولات پیشرفته صادر می‌کند.
 
 
مثال بعدی سوییس است.
 
کشوری که اصلاً کاکائو در آن به عمل نمی‌آید اما بهترین شکلات‌های جهان را تولید و صادر می‌کند. در سرزمین کوچک و سرد سوییس که تنها در چهار ماه سال می‌توان کشاورزی و دامداری انجام داد، بهترین لبنیات (پنیر) دنیا تولید می‌شود.
سوییس کشوری است که به امنیت، نظم و سختکوشی مشهور است و به همین خاطر به گاوصندوق دنیا مشهور شده‌است (بانک‌های سوییس).
 
 
افراد تحصیل‌کرده‌ای که از کشورهای ثروتمند با همتایان خود در کشورهای فقیر برخورد دارند برای ما مشخص می‌کنند که سطح هوش و فهم نیز تفاوت قابل توجهی در این میان ندارد.
 
 
نژاد و رنگ پوست نیز مهم نیستند. زیرا مهاجرانی که در کشور خود برچسب تنبلی می‌گیرند، در کشورهای اروپایی به نیروهای مولد تبدیل می‌شوند.
 






پس تفاوت در چیست؟
 
 
تفاوت در رفتارهای است که در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است.
 
وقتی که رفتارهای مردم کشورهای پیشرفته و ثروتمند را تحلیل می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اکثریت غالب آنها از اصول زیر در زندگی خود پیروی می‌کنند:
 
 
.1اخلاق به عنوان اصل پایه
.2وحدت
.3مسئولیت پذیری
.4احترام به قانون و مقررات
.5احترام به حقوق شهروندان دیگر
.6عشق به کار
.7تحمل سختی‌ها به منظور سرمایه‌گذاری روی آینده
.8میل به ارائه کارهای برتر و فوق‌العاده
.9نظم‌پذیری
اما در کشورهای فقیر تنها عده قلیلی از مردم از این اصول پیروی می‌کنند.
 
 
ما ایرانیان فقیر هستیم نه به این خاطر که منابع طبیعی نداریم یا اینکه طبیعت نسبت به ما بیرحم بوده‌است.
 
ما فقیر هستیم برای اینکه رفتارمان چنین سبب شده‌است.
ما برای آموختن و رعایت اصول فوق که (توسط کشورهای پیشرفته شناسایی شده است) فاقد اهتمام لازم هستیم.


 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

دوشنبه 92 اردیبهشت 23  5:40 عصر

چه تلخ است روابطمان این روزها که چیزی نیست جز حسابگری 


مجلس عروسی یکی از بزرگان بود و ملا نصرالدین را نیز دعوت کرده بودند . وقتی می خواست وارد شود،در مقابل او دو درب وجود داشت با اعلانی بدین مضنون: از این درب عروس و داماد وارد می شوند و از درب دیگر دعوت شدگان. ملا از درب دعوت شدگان وارد شد. در انجا هم دو درب وجود داشت و اعلانی دیگر : از این درب دعوت شدگانی وارد می شوند که هدیه آورده اند و از درب دیگر دعوت شدگانی که هدیه نیاورده اند. ملا طبعا از درب دو می وارد شد. ناگهان خود را در کوچه دید،همان جایی که وارد شده بود.
این داستان حکایت زندگی ماست.کسانی را به زندگی مان دعوت می کنیم(رابطه هایی را آغاز می کنیم) اما وقتی متوجه می شویم از آنها چیزی عایدمان نمی شود، رابطه را قطع و افراد را به حال خودشان رها می کنیم.
روابط عاطفی ما چیزی بیشتر از الگوی حاکم بر مناسبات تجاری و اقتصادی نیست.
عشق بر مبنای ترس و ضعف محاسبه گر است. اگر محبتی می کنیم توقع جبران داریم دوست داشتن های ما قید و شرط و تبصره دارد.حساب و کتاب دارد . اگر کسی را دوست داریم به خاطر این است که لیوان نیازمان پر شود .اگر رابطه ای سود آور نباشد آن را ادامه نمی دهیم.

چه ستمگر است انکه از جیبش به تو می بخشد،تا از قلب تو چیزی بگیرد

 


 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

جمعه 92 اردیبهشت 20  5:46 عصر

در نوبتی دوباره دلت را مـرور کن !
از غم به هر بهانهءممکن عبور کن ! 
 
رحمی کن ای عزیز به آبادی خودت!
فکری برای کشتن این بوف کور کن! 
 
ای خیس گریه های کدورت، کمی بخند!
این ابرهای ِ مملوِ تب را صبور کن ! 
 
گیرم تمام راه تو مسدود شد، بگرد؛
یک آسمان تازه و یک جاده جور کن!

با انجمادِ ظلمتِ شب بی شباهتی
با شعله در برودت ذهنم خطور کن !

یاغی ! هبوط فرصت تقسیم سیب نیست
در نوبتی دوباره دلت را مـرور کن!
 
http://upload.tehran98.com/img1/lq691rnul98tjnl2xdif.jpg

 


 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

شنبه 87 مهر 20  12:45 عصر
زندگی:

1.زندگی خسته کند گر همه یکسان گذرد

رنج هم گر به تنوع رسد، آسان گذرد

غم، به غم دفع کند لطف خدا، و این تبدیل

گرنه تعدیل کند، وه چه به انسان گذرد!

در همین خوف و رجا، خفته کم و کیف حیات

که گه آسان رود و گاه هراسان گذرد (استاد شهریار)

2. زندگی ............... 

کاش‌ می‌دانستی زندگی .....

با همه وسعت خویش ..

محفل ساکت غم خوردن نیست .....

حاصلش تن به قضا دادن وافسردن نیست .....

زندگی جاری شدن است از سر آغاز حیات تا به جایی که خدا می‌داند خدا..........

3. زندگی درصدف خویش گهرساختن است (کتاب، زندگی زیباست)

4. بیا تا عاشقی از سر بگیریم

جهان خاک را در زر بگیریم (کتاب، زندگی زیباست)

5. بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند (کتاب، زندگی زیباست)

6. مرا کیفیت چشم تو کافی است (کتاب، زندگی زیباست)

7. من چگویم که تو را نازکی طبع لطیف

تا بحدی است که آهسته دعا نتوان کرد

نظر پاک تو اندرخ جانان دیدن

که در آئینه نظر جز به صفا نتوان کرد (کتاب، زندگی زیباست)

8. ای عشق

همه بهانه از توست (کتاب، زندگی زیباست)

9.آری، آری، زندگی زیباست

آتش گهی زندگی، دیرنده پابرجاست (کتاب، زندگی زیباست)

10. زندگی گرمی دلهای بهم پیوسته است (مشیری)

11.ای ایران ای مرز پرگهر

ای خاکت سرچشمه هنر (کتاب، زندگی زیباست)

12.«زندگی The life»

زندگی رسم خوشایندی است

پرشی دارد اندازه عشق

زندگی چیزی نیست، که لب طاقچة

عادت از یاد من و تو برود. (سهراب سپهری)

 13. زندگی یعنی تکاپو 

زندگی یعنی هیاهو

زندگی یعنی شب‌نو، روزنو، اندیشه نو

زندگی یعنی غم نو، حسرت‌نو، پیشه‌نو

من امید تاز میخواهم (شعرهوشنگ شفا)

14. بنام هستی بخش همة زیبایی‌ها

بنام خداوند جان و خرد

کزین برتر اندیشه برنگذرد. (کتاب، زندگی زیباست)

15. زنده‌ ایشان به زیبائی رسند

زندگی زیباست ای زیباپسند (جواد بختیاری)

16. توی زندگی 3 راه رو دنبال کن:

1.دوست داشتن را برای یک تجربه 

2.عاشق شدن را برای یک هدف

3.فراموش کردن را برای قبول واقعیت!!

17. زندگی زیباست Life Is Beautiful (کتاب، زندگی زیباست)

ادامه دارد ....
 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

یکشنبه 87 مهر 14  7:41 عصر

18. زندگی زیباست چشمی بازکن

گردشی درکوچه باغ راز کن

هرکه عشقش در تماشا نقش بست

عینک بدبینی خود را شکست

علت عاشق ز علتها جداست

عشق اسطرلاب اسرار خداست

من میان جسمها جان دیده‌ام

درد را افکنده درمان دیده‌ام

دیده‌ام برشاخة احساسها

می تپد دل در شمیم یاسها

زندگی موسیقی گنجشگهاست

زندگی باغ تماشای خداست

گر تو را نور یقین پیدا شود

می‌تواند زشت هم زیبا شود

حال من در شهر احساسم گم است

حال من عشق تمام مردم است

زندگی یعنی همین پروازها

صحبتها، لبخندها، آوازها

ای خطوط چهره‌ات قرآن من

ای تو جان جان جان جان من

با تو اشعارم پر از تو می‌شود

مثنوی‌هایم همه نو می‌شود

حرفهایم مرده را جان می‌دهد

واژه‌هایم بوی باران می‌دهد (مطلبی برگرفته از کتاب تکنولوژی فکر)

19. زندگی زیباست ای زیبا پسند

زنده اندیشان به زبائی رسند (مطلبی برگرفته از کتاب تکنولوژی فکر)

20. از دی که گذشت هیچ از او یاد مکن

فردا که نیامده است فریاد مکن

برنامده و گذشته بنیاد مکن

حالی خوش باش و عمر بر باد مکن (خیام)(مطلبی برگرفته از کتاب تکنولوژی فکر)

21. سعدیا دی رفت و فردا هم چنان معلوم نیست

درمیان این و آن، فرصت شمار امروز را (سعدی)(مطلبی برگرفته از کتاب تکنولوژی فکر)

22. در همین لحظه از زندگی ...

آزادانه بیندیش.

بردباری را بیاموز.

لحظات ناب را دریاب.

پیام خدا را به یاد داشته باش.

دوستانی نو به دست آور.

دوستان پیشین را دوباره کشف کن.

به آنها بگو به آنچه که می کنی عاشقی.

گرفتاری را فراموش کن.

دشمن را ببخش.

امیدوار باش، ببال، دیوانه شو و موهبت ها را بشناس.

معجزه ها را ببین.

کاری کن که همه به حقیقت بپیوندند.

نگرانی را گو مباش.

ببخش و ایثار کن.

اعتماد کن تا به دست آوری.

گل بچین و هدیه کن.

به پیمانت وفادار باش.

رنگین کمان ها را بجوی.

به ستاره ها خیره شو.

در همه چیز زیبایی را ببین.

سخت کوش باش و خردمند.

بکوش تا بفهمی.

عمرت را با مردم تقسیم کن.

برای خود زمان را بساز.

بخند از ته دل.

شادی را گسترش بده.

بخت را بیازمای.

دل بسپار.

بگذار دیگران با تو همراه شوند.

نوها را بیازمای.

آهسته رو.

نرم خویی پیشه کن.

خود را باور کن.

در آمدن آفتاب را بنگر.

به آهنگ باران گوش کن.

گذشته خویش را به یاد آور.

گریه کن اگر بدان نیاز داری.

به زندگی اعتماد کن.

ایمان داشته باش.

از شگفتی لذت ببر.

دوست را راحت جان باش.

اندیشه های نیکو داشته باش.

به لغزشها خوش آمد بگو. از آنها بیاموز.

و " زندگی را ستایش کن "جان میشلسن
ادامه دارد ....


 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

یکشنبه 87 خرداد 12  10:35 عصر

ادامه سخنان بزرگان ...

25. یکی بود یکی نبود . زیر گنبد کبود غیر از خدای مهربون هیچ کی نبود.
(به قول دکتر الهی قمشه‌ای این کل داستان )
یه جوجه‌ای که تازه از تخم در آمده بود دید با بقیه جوجه‌ها فرق دارد! دید آنها همشون زرد هستند و خوشگل ولی آن سیاه و زشت ! چون خودش باور داشت که زشت، همه هم بهش با تردید نگاه می‌کردند و اولین چیزی که بهش توجه می‌کردند رنگ زشت جوجه بود . جوجه اردک‌های دیگه هم بهش فخر می‌فروختند که ما زردیم وخوشگل ولی تو زشتی ! جوجه اردک ناراحت و خسته از آنجا دور شد چون هیچ کسی دوستش نداشت . رفت و رفت و رفت تا اینکه توی دریاچه چند تا قو دید که نگاهش کردند و لبخند زدند ! براش عجیب بود چون هیچ کسی از دیدنش خوشحال نشده بود ! هیچ کسی دوستش نداشت ! تو دلش آرزو کرد که کاش !!!! من هم به ‌این زیبایی و وقار بودم و با خیال راحت زندگی می‌کردم . آنها مثل من زشت نیستند .از آنها دور شد . بعد از چند وقت وقتی رفت تو دریاچه صورتش را بشورد دید یک قوی زیبا توی آب !!! باورش نمی شد با تعجب نگاه می‌کرد ! اصلا باروش نمی شد ! آره خودش بود !!! یه قوی زیبا ! جوجه های مزرعه نمی‌دونستند که ‌این جوجه از جنس آنها نیست ! و قرار یک قوی زیبا بشود! و قوهای دریاچه بهش لبخند زدند چون می‌دانستند که آن قرار یک قوی زیبا از آب در بیاید ! فقط باید صبر کند !
این داستان توی زندگی ما جاری !!! با این تفاوت که کسی تضمین نکرده ما قو از آب دربیایم ! ما انتخاب می‌کنیم که اردک باشیم یا قو !! چون باورهامون رو خودمون انتخاب می‌کنیم ! به قول دکتر وین دایر : آدم ها دو دسته هستند : عقاب‌ها و مرغابی‌ها ! اگر می‌خواین عقاب باشید مراقب باشید در دام مرغابی‌ها اسیر نشید ! باورهای دست و پا گیر مرغابی‌ها نمی‌گذارد عقاب‌وار زندگی کنیم و تصمیم بگیریم! ما ذاتا به کم قانع نیستیم ! بخوایم مرغابی و اردک بشیم! بخوایم قو از آب در بیایم!  خودمون انتخاب می‌کنیم ! انتخاب با ماست !
26. اگر تغییر شغل برای تو ناممکن است (به فرض آنکه شغلت را دوست نداشته باشی) تنها کار دیگری که می‌توانی بکنی این است که تمرین کنی هر روز به شغلت عشق بورزی. وین دایر
27. آرام باش، با خودت نجنگ، طمأنینه داشته باش، احساسات منفی را به دل راه نده، رها باش - اینها کلیدهای موفقیت در هر کاری است.وین دایر
28. رنج بزرگ یک انسان این است که عظمت او و شخصیت او در قالب فکرهای کوتاه، در برابر نگاههای پست و پلید، و احساس او در روحهای بسیار آلوده و اندک و تنگ قرار گیرد انسانیت حد و مرزی نمیشناسد ..قبل از آنکه دارای هویت زن و یا مرد بودن باشیم ...انسانیم ..و تکلیف آدمیت از جنسیت بالاتر است...همدیگر را به این نام بشناسیم ، مقام بالاتری داریم. دکتر علی شریعتی
29. آری به گونه‌ای دیگر نیز میتوان زیست. دکتر علیرضا آزمندیان
30. صبح صادق ندمد، تا شب یلدا نرود.    سعدی
 31.
خواهی دید
همه چیز گاه اگر کمی تیره می نماید
باز روشن می شود زود
تنها فراموش مکن این حقیقتی است
بارانی باید تا که رنگین کمان برآید
و لیموهایی ترش تا که شربتی گوارا فراهم شود
و گاه روزهایی در زحمت
تا که از ما انسانهایی تواناتر بسازد
خورشید دوباره خواهد درخشید ، زود
خواهی دید
کویین مک کارتی
32. فقط یک چیز می‌دانم ، و آن اینکه چیزی نمی‌دانم . (سقراط)
33. هرگز کسی را ناامید نکنید ، شاید امید او همه‌ی دارایی‌اش باشد . (جکسون براون)
34. بر بلندی کوهها نمی‌توان غالب شد ، مگر از طریق جاده‌های پیچ در پیچ. (گوته)
35. وصال آغاز هجران است . (ژاپنی)
36. انسان آفریننده سرنوشت خویش است . (زرتشت)
37. معنای « همه چیز دانستن » هیچ چیز ندانستن است . (ایتالیائی)
38. یاهوی کودکانی که از مدرسه باز میگردند، زیباترین موسیقی دنیاست. (بوبن)
39. انسانیت به ظاهر نیست ، بلکه به باطن است. (تولستوی)
40. همیشه به یاد داشته باشید که مهم‌ترین چیز در کار و روابط خانوادگی صداقت است.  (براون)
41. هر چه قفس تنگ‌تر باشد، آزادی شیرین‌تر به نظر می‌رسد . (آلمانی)
42. مردان شخصیت خودرا واضحتر از همه، در آنچه که به نظرشان مسخره است، نشان می دهند. (گوته).         پایان


 
   1   2   3      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
سه شنبه 102 اسفند 29
امروز:   504 بازدید
دیروز:   165  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
الهه ناز
دلسوز و مهربان نسبت به همه بنده های خدا هستم و سعی میکنم به همه کمک کنم. لطف کنید وبلاگ را فقط با اکسپلورر مشاهده فرمایید چون اینطوری دیگه بهم ریخته نخواهد شد...
لوگوی خودم
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
اوقات شرعی
لینک دوستان
EMOZIONANTE
به سوی فردا
عاشق آسمونی
معرفی سایت ها و بهترین های اینترنت
اگه باحالی بیاتو
دیار عاشقان
فرزانگان امیدوار
خورشید تابنده عشق
آیینه های ناگهان
لحظه های آبی
تمیشه
***جزین***
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
فنی و مهندسی
همنشین
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
آخرالزمان و منتظران ظهور
PARSTIN ... MUSIC
منتظر ظهور
رز یخ زده
نظرمن
Smile of dream

عصر پادشاهان
Different.fdan
● بندیر ●
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

سلام
ن والقلم ومایسطرون
سرباز ولایت
لنگه کفش
د نـیـــای جـــوانـی
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
هستی همیشگی
دانلود آهنگ جدید
سکوت ابدی
ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
SIAH POOSH
بخور زار
بلوچستان
بامبو
اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی
مدرسه ای شاد
محفل آشنایان((IMAN))
عاشقان
آخرین روز دنیا
هیس
اتاق دلتنگی
مهر بر لب زده
ادبیات و فرهنگ
MATIN 3DA
ارتش دلاور
عشاق((عکس.مطلب.شعرو...))
PARANDEYE 3 PA
PARANDEYE 3 PA
فانوسهای خاموش
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
یا د د اشت ها ی شخصی خو د م .
سایت مشاوره بهترین تمبرهای جهان دکترسخنی
شهرستان بجنورد
وبلاگ آموزش آرایشگری
کلکسیون تمبرخانواده شهید محمدسخنی وجمیله رمضان
اسیرعشق
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
سایت طنز و کاریکاتور دکتررحمت سخنی
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
عصر پاییزی
به خوبی فکر کن
آقاشیر
دانلود بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل
.دوازدهمین سوارسرنوشت
کامپیوتر+ اینترنت+ ...
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
روانشناسی آیناز
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
طب ورزشی دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
دوربین مدار بسته
سفیر دوستی
سایت گوناگون دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
آسمان آبی من
تنهایی......!!!!!!
خبر روز
کربلا
رویش
یادداشتها و برداشتها
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
آموزش شنا
معیار عدل
کارشناس مدیریت بازرگانی: مهران حداد
سکوتی پرازصدا
xXx رنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
.: شهر عشق :.
تک درخت
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
نکته های زندگی
معرفی روستای قزل احمد
ما تا آخرایستاده ایم
روستای چشام
سایت روستای چشام
عکس سرا + جام جهانی 2010
عکس های عاشقانه
بنده ی ناچیز خدا
رفقا
اس ام اس های عاشقانه
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
پتی آباد سینمای ایران
سلام آقاجان
منطقه آزاد
❤ღنیلوفرهای آبیღ❤
علی پیشتاز
هگمتانه
گیاهان دارویی
محمدمبین احسانی نیا
ستاره سهیل
اندیشه های من
ღღتنهاییღღ
تنهایی
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
درهم
*bad boy*
عاشقتم
یاد نیما
واقعه
چوک بندر
مشاوره - روانشناسی
عشق آباد شهرمن
بچه های خدایی
شبستان
دل شکســــته
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
اسطوره عشق مادر
نور
Dark Future
**عاشقانه ها**
الهگان
سلامتی و فرج امام زمان صلوات
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
Manna
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
علمدار بصیر
عشق الهی: نگاه به دین با ...
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل
اواز قطره
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
پیمان دانلود
بچّه شهید (به یاد شهدا)
یه دختره تنها
ورزشهای رزمی
سرباز حریم ولایت
جک ، اس ام اس و عکس
سماموس
حکیم دزفولی
خنده بازار
گل همیشه نازم
ऌ عاشق بی معشوق ऌ
گل خشک
راه فضیلت
نامه ای در راه عشق
نت سرای الماس
دل پر خاطره
مردود
ست سارافون ودامن شلواری نیلوف
دهکده کوچک ما
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
فقط خدا
COMPUTER ENGINEERING &
شاه تور
اسرا
غزلیات محسن نصیری(هامون)
پاتوق دخترها
اس ام اس جدید
موعود
آتیه سازان اهواز
نور غدیر
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
این نیز بگذرد ...
گالری رنگارنگ
خداجون دوستت دارم
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
کلاس من
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
کیمیا
طوبای محبت
نوری چایی_بیجار
* روان شناسی ** ** psychology *
دوستانه
xXx عکسدونی xXx
شخصی
هرچه می خواهد دل تنگم میذارم
کتابهای رایگان برای همه
مهربانی
نقاشی های الیکا یحیایی
اصولی رایانه
سید خراسانی
زمزمه تنها
« عــــــفـــــــاف و حـــــجــــــاب »
سوادکوهی ریکا
سکوت(فریاد)
نوستالوژی دل ....
عاشقانه ها
mohammad
حرفهای شیرین
عرفان وادب
خیارج سرای من است
حرفهای آسمانی
شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة
احسان ابراهیم پور
بهنام دانلود
مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
عاشقانه ها
باشگاه پرواز
سکوت پرسروصدا
بدنسازی و هیکل
khoshbakhti
فرهنگی
Morteza Qasemi:Violinist
تنها

راه انداز و برنامه نویس پی ال سی+تازه های فناوری اطلاعات
چشم انتظار
درگز دیار آشنا
عشق بزرگ ترین دروغ دنیاست
دل شکسته
پیامک 590
خط بارون
خط بارون
خط بارون
نبض شاه تور
فرزند روح الله
اخبار دنیای عشق
تجربه های مربی کوچک
صل الله علی الباکین علی الحسین
Sense Of Tune
ghamzade
یٰا عِمٰادَ مَنْ لا عِمٰادَ لَهْ
متالورژی_دانلود فایل برای دانشجویان متالورژی (rikhtegari.com)
رویایی زندگی کردن...
اسماء الحسنی
خوش مرام
تینا
ستاره سهیل
جلسه قرآن وعترت کاشان
قافله شهدا
♥ღردپای عشق♥ღ
در پناه آسمون
انتظار نور
برو بچه های ارزشی
Chamran University Accounting Association
پاتوق سرا
عشق سرخ
مقاله های تربیتی
یاس من
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
فقط خدا
دوزخیان زمین
گل یا پوچ ؟
داستان یک روز
vagte raftan
ناکام دات کام
آزاد اندیشان
گنجینه
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
حفاظ
محمد شادانی
مناجات با عشق
فهادانــ
دانشجو
بیاببین چیه ؟
از یک انسان
غم
زازران
مریم بانو
mahoor
مرجع اس ام اسSMS
قرمز ها
جالب انگیزناک
فقط من برای تو
یادداشتهای روزانه رضا سروری
سیاه و سفید
داود ملکزاده خاصلویی
دوباره سبز می شویم...
شش گوشه
ریاضیات
نوجوونی از خودتون
عکس
امپراتوری هخامنشیان
آرشیو
آرشیو مطالب کتاب جمله های طلایی و مطالب گوناگون[58] . جمله های طلایی[17] . ازدواج[8] . آرامش[4] . تصاویر[4] . خانواده سبز[4] . زندگی[4] . عشق[3] . خوشبختی[3] . رومانتیک[3] . سلامتی[3] . تصویر[3] . زن[3] . میلاد[3] . گناه[2] . مادر[2] . گزیده مجله خانواده سبز[2] . کشمیر[2] . قرآن[2] . عیدنوروز[2] . فریدون مشیری[2] . قانون جذب[2] . مناظره[2] . یادگاری دوستان[2] . کبد چرب[2] . نعمت[2] . جملات الهام بخش و زیبا برای زندگی[2] . خدا هست[2] . تکالیف[2] . تکنولوژی فکر[2] . حسین[2] . دختر[2] . دوستت دارم[2] . دوستی[2] . داستان[2] . زیبایی[2] . علی(ع)[2] . شب قدر[2] . صلوات[2] . صوفی و خرش[2] . اسلام[2] . ارتباط[2] . اس ام اس[2] . پیامبر[2] . اعمال[2] . اعمال شب لیله الرغائب . اعمال هنگام خواب . افتخار به زن بودن . افرادی که چشمشان کمتر از یک نمره ضعیف است، لیزیک نکنند . افسانه زن . افکاردیگران . اقدام عجیب . اگر خستگی و کسالت رهایتان نمی‌کند ! . اگر دعایتان مستجاب شد مواظب سه حالت باشید . اگر نمیتوانی . الحمد لله . الله الله و استجابت دعا . الهی قمشه ای . اما... . امام باقر . امام جعفرصادق . امام رضا (ع) . امام رضا علیه السلام و حفظ آبروی شیعه خراسانی . امام زمان . امام صادق . امام کاظم . امام هادی . امشب لیلةالرغائب . امنیت . امید . امید به زندگی به 150 سال می‌رسد . امیدوار کننده ترین آیه در قرآن . امیدواری . انتخاب نوع حجاب . اندیشه ها . انسان . انسانهای سبز . انگشتر بهشتى . انواع سوشی با طراحی های دیدنی و زیبا . انواع مختلف کفش . اولین ژیانی که تولید شد/عکس . اولین و آخرین سفر انسان به ماه . ای جوووونم . ایدز . ایده . ایده بزرگ . ایران برگر . ایران پرمصرف‌ترین مشتری سیگار تا 40 سال آینده . این 9 خرافه سلامت را باور نکنید! . این خوردنی‌ها شما را خسته‌ می‌کنند . این خوشمزه ها شما را پیر می‌کنند! . این ستارگان زن از شوهرانشان پولدارترند! . این ماده مغذی محافظ لثه است . این میان وعده مانع پرخوری می شود . این نانوایی نان ندارد . اینترنت با مغز ما چه می‌کند . بـآیَـ? . با 16 درخت با شکوه در گوشه و کنار جهان آشنا شوید . با اصول و کلیدهای فهم زبان بدن آشنا شویم! . با اظهار نیاز خود را ذلیل نکنید . با افراد عصبی چگونه برخورد کنیم . با این 12 انگیزه ازدواج نکنید! . با این لباس ها خوش اندام می شوید . با این نوشیدنی شیرین لاغر شوید . با تلاش . با خزان‌ زدگی پوستمان چه کنیم . با زبان بدن، مچ همه را بگیرید! . با فواید دارچین آشنا شویم . با مردان کوتاه قد ازدواج کنید! . بارهنگ . بازداشت یکی‌از عوامل تحریکات‌اخیر دراصفهان . بازیگر زن ایرانی از تغییر جنسیت و دنیای مردانه‌اش می‌گوید . باشگاه لاغر اندام های گوشی های موبایل! . بافتن موها . بانوی ایرانی، بهترین ورزشکار زن سال 2014 آسیا . باید و نبایدهای طراحی دکور فضای داخلی خانه . ببخش . بخشش . بخشش کنید، اما . بخور نخور‌های پاییزی از دید طب سنتی . بدون رژیم گرفتن لاغر شوید . برای نوجوان خود وقت بگذارید . برخی از آثار نماز شب . برداشتن موانع موفقیت . برکات‌ ماه‌ رمضان‌ . بسیار مهم و حیاتی . بلایی که سیگار بر چهره می‌‌آورد . به بهانه فیلم ملک سلیمان (ارتباط،دوستی و ...با اجنه مسایل دیگر) . به زن بودنتان افتخار کنید . بهترزندگی کردن . بهترزیستن . بهترین . بهترین خوراکی‌ها برای داشتن چشمانی زیبا . بهترین دعاى حاجت . بهترین راهنمای انتخاب و خرید لباس پاییزی . بهترین فبلت‌هایی که می‌توانید در پاییز خریداری کنید . بهترین و بدترین موادغذایی برای دیابتی‌ها . بهترین و جالب ترین سلفی های 2014 . بهترین کرم دور چشم، مناسب سنِ شما . بهترینها برای سال نو . بهره مندی از دنیا . بهروز یاسمی . بیست معجزه . بیش از 120 انسان منجمد در انتظار حیات دوباره‌اند! . بیماری که جان مرتضی پاشایی را گرفت جدی بگیرید . بیوگرافی ناصر گیتی‌جاه . پاداش کسی که آیة الکرسی را زیاد می خواند . پاسخ . پاسخ به سوالات . پای صحبت «نامزد مرتضی پاشایی» . پایان یا آغاز عاشق . پایه تخت . پایه های اخلاق . پردرآمدترین شغل ها برای زنان . پرسش . پروانه . پروردگار . پس از فوت همسرش! . پسر . پل . پلک بزنید . پند . پوکی استخوان . پیام . پیام ضروری . " دانش کم چیز خطرناکی است " . "حبس" در انتظار مزاحمان تلفنی 115 . "زمین در خوش ترین احوال" . «بهنام تشکر» پدربزرگ شد! . 10 اختراع برتر 2014 معرفی شد . 10 ترفند ساده برای سال اول ازدواج . 10 تفاوت عمده بین مغز زنان و مردان! . 10 چیزی که زن‌ها درمورد مردها تنفر دارند . 10 چیزی که هرگز نباید روی صورت تان قرار دهید . 10 درس زندگی . 10 دلیلی که باعث می‌شوند هرگز ثروتمند نشوید! . 10 راز تحریک متابولیسم بدن . 10 راز حل نشده در مورد انسان‌های اولیه . 10 راز نادیده گرفته شده از تاریخ . 10 روش برای اینکه در زندگی خوش شانس باشیم . 10 فایده معجزه‌ آسای زنجبیل . 10 فرمول ساده برای چکاپ شخصی . 10 مسکن طبیعی عالی برای دردهای قاعدگی . 100 دلاری . 12 آلوده‌کننده هوای داخل خانه . 13 عادت روزمره که باعث پیری میشود . 13 واقعیت چینی که شاید نشنیده باشید . 1387 . 14 باور غلط گوارشی . 14 نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! . 15 واقعیت جالب در مورد هند که تا به حال نشنیده اید . 15 کاری که افراد برخوردار از اعتماد به نفس بالا انجام نمی‌دهند . 15روز . 16 اشتباهی که شما را کوتوله نشان می‌دهد! . 18 توصیه همسرانه برای آقایان . 20 دقیقه قبل از خواب قهوه بنوشید . 22 نکته تغذیه‌ای،نمره سلامت‌ . 25 نکته طلایی . 27 چیزی که در 27 سالگی باید یاد گرفت . 3 سال متوالی خشکسالی متوسط تا شدید در 8 استان . 30 . 30 بلایی که نباید سرخودتان بیاورید !!! . 30سال . 4 برابر شدن جمعیت سالمندی ایران . 40 آموزه مهم درباره همسرداری از زبان ائمه . 40 درصد از 200 نوع سرطان، قابل پیشگیری است . 40 نکته مهم اخلاقی در 40 جمله کوتاه و خواندنی . 40درس . 5 اشتباه در شستن صورت . 5 ترفند برای کار کمتر و موفقیت بیشتر در زندگی . 5 نکته حیاتی برای پیاده روی در تابستان . 50 . 6 چای گیاهی که سالم تان می کنند . 6 راهکار برای فرار از استرس های کاری . 6 فایده . 7 پیشنهاد غذایی مهم پزشکان برای سلامت و زندگی شاد خانم ها . 7 دلیل کاهش تمایل زنان به بچه‌دار شدن . 7 غذای ساده برای 7 موقعیت حساس . 79 درصد روزهای امسال پاک و سالم بودند . 7سین . 8 جاذبه طبیعت گردی ایران . 8 غذای سمی . 8 ماده خوراکی برای کم کردن اشتها . 8 نکته مهم . 9 توصیه‌ مفید صبحانه‌ ای! . 9 عادتی که ثروتمندان در زندگی دارند . 9 یار سلامتی بدن به شرط اعتدال . Art . Beautiful letter . Best Photograph . change me . Frying eggs made easy . Kashmir . Nice Garden . RED X RED . sms-اس ام اس . snake man . Surgery of a snake . Taronga Zoo . wow!!! . آبان ماه . آبان، ماه کم آبی تهرانی ها . آتش چهارشنبه . آثار روابط جنسی از منظر قرآن . آخر الزمان . آخرین آمار ازدواج و طلاق در کشور . آخرین آمار بیکاری در کشور . آخرین حرف تو چیست؟ . آدم برفی . آرام شدن . پیامبر اکرم . پیامبر اکرم(ص) . پیامبر اکرم(ص) نمونه کامل اخلاق . پیامبراکرم . پیامبران . پیرزن و مرد گوژپشت . پیشگیری از بارداری در ابتدای ازدواج . پیشگیری از سرطان . پیشنهاد هیجان‌انگیز برای موهای شما . پیوندهای روزانه . تئوری پنجره شکسته . تاثیر رنگ های شاد بر خلاقیت انسان ها . تاثیر قرمزوآبی . تاثیر میوه‌های بنفش و آبی در تقویت حافظه . تاثیر والدین در اخلاق . تاریخچه هفت سین . تاریخچه ولنتاین . تبدیل برج آب قدیمی به یک خانه مدرن . تبریک . تجلیل از پدر تعلیم وتربیت ایران در روز جهانی کودک . تخریب 2 طبقه پاساژ علاءالدین... . تدابیر مردان در همسرداری . تدبیر درست . ترافیک پرحجم در جاده های کشور . ترایفـل کاسـه ای رنگی . ترفندهای ساده برای زندگی . ترفندهای یک کدبانوی کامل . ترول . ترک کف پا را جدی بگیرید . تزریق انسولین، باعث ایجاد سرطان خون می‌شود . تزیین تخم مرغ . تست . تستهایی جالب برای تشخیص طلای اصل از طلای تقلبی . تشخیص آلزایمر از طریق راه رفتن . تشخیص آلزایمر با تست بویایی ! . آزاردهنده‌ترین مشکلات اندروید جدید . آسون ترین کار و سخت ترین کار . آشنایی با علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا . آشنایی با علایم و نشانه بیماری ها در چهره . آشنایی با معماران چیره دست دنیای جانوران . آشنایی با ویتامین D و بیماری های کمبود ویتامین D . آفرینش زن . آلودگی در آب تهران نداریم . آمادگی ازدواج . آموزش درست کردن بهترین سیب‌ زمینی سرخ کرده‌ دنیا . آموزش نماز . آموزش کمک‌های اولیه به مصدومین اسید پاشی . آموزنده . آموزه های طنز و جالب عمه کتی . آنچه در مورد میگو باید دانست .
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com