درخواست از وزیر بهداشت برای درمان کودکان کار



مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که در تهران 500 کودک کار به همراه خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند گفت: این آمادگی وجود دارد تا اگر افرادی باقی مانده‌اند امور بیمه‌شان انجام شود.
ولی‌الله نصر در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، با بیان این‌که در سال گذشته طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان تحت عنوان طرح آموزشی و حمایتی کودک و خانواده در پنج استان تهران، البرز، همدان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت آزمایشی به اجرا درآمد اظهار کرد: با رویکرد جدیدی که دولت دارد و همچنین تأکید وزیر تعاون از پتانسیل NGO ها و مؤسسات خیریه، مراکز روزانه نگهداری از کودکان کار و خیابان در این استان‌ها راه‌اندازی شد تا به کاهش آسیب این کودکان کمک شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر مراکز نگهداری شبانه‌روزی در صدد هستیم مراکز روزانه نگهداری از کودکان کار و خیابان را تقویت کنیم.
مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که در حال حاضر دو مرکز شبانه‌روزی بعثت و یاسر در تهران به‌عنوان مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابان شناخته می‌شوند گفت: مراکز نگهداری زنان، دختران، بیماران روانی مزمن و سالمندان نیز وجود دارد که افراد نیازمند به تناسب مشکلشان پس از شناسایی به این مراکز ارجاع می‌شوند. آماده تعامل بیشتر با شهرداری هستیم تا کودکان خیابانی را از سامانسراهای شهرداری تحویل گرفته و در مراکز خود پذیرش کنیم.
نصر در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده درباره ادامه تحصیل کودکان کار و خیابان گفت: 11 دستگاه اجرایی کشور عضو شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان هستند که وزارت آموزش و پرورش نیز یکی از آن‌هاست و مسئولیت ادامه تحصیل کودکان بازمانده از ادامه تحصیل را بر عهده گرفته است.
وی با اشاره به این که بیمه این کودکان نیز توسط سازمان بیمه سلامت ایران پیگیری شد و شروع خوبی داشت عنوان کرد: تعداد زیادی از این کودکان به همراه خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته‌اند، البته اگر هنوز هم موردی باقی مانده باشد آمادگی برای بیمه شدن آن‌ها وجود دارد.
نصر افزود: آمار کودکان بیمه شده کل کشور به طور دقیق در دسترس نیست اما می‌توان گفت در پایتخت 500 کودک به همراه خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته‌اند.
مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که اخیراً وزیر بهداشت هم اعلام کرد که درمان کودکان کار به صورت رایگان توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود گفت: می‌خواهیم وزارت بهداشت در هر استان یک مرکز درمانی را به بهزیستی معرفی کند تا بتوانیم این کودکان را به آنجا ارجاع داده و امر درمانشان را در صورت نیاز پیگیری کنیم.

خبرگزاری ایسنا