سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
هر یک از شما آینه برادرش است . اگر رنجی را در او ببیند، دورش می سازد. [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

مجموعه: بیماری ها و راه درمان

 

تصویربرداری پزشکی, محدودیت های میلوگرافی, نحوه انجام میلوگرافی

کاربرد میلوگرافی

 

هر آنچه که در مورد میلوگرافی باید بدانید

میلوگرافی یک معاینه تصویربرداری است که شامل وارد کردن یک سوزن نخاعی به کانال نخاعی و تزریق ماده حاجب در فضای اطراف نخاع و ریشه های عصبی (فضای زیر عنکبوتیه ) با استفاده از یک فرم بلادرنگ اشعه ایکس به نام فلوروسکوپی است.

میلوگرام چیست؟

میلوگرام یک آزمایش تصویربرداری تشخیصی است که عموما توسط رادیولوژیست انجام می شود. از رنگ کنتراست و اشعه ایکس یا توموگرافی کامپیوتری (CT) برای بررسی مشکلات کانال نخاعی استفاده می کند. مشکلاتی می تواند در نخاع، ریشه های عصبی و سایر بافت ها ایجاد شود. به این آزمایش میلوگرافی نیز می گویند.

 

رنگ کنتراست قبل از عمل به ستون فقرات تزریق می شود. رنگ کنتراست روی صفحه اشعه ایکس ظاهر می شود و به رادیولوژیست اجازه می دهد تا نخاع، فضای زیر عنکبوتیه و دیگر ساختارهای مجاور را واضح تر از اشعه ایکس استاندارد ستون فقرات ببیند.

 

رادیولوژیست همچنین از سی تی اسکن هنگام انجام میلوگرام استفاده می کند. سی تی اسکن یک آزمایش تصویربرداری است که با استفاده از اشعه ایکس و کامپیوتر تصاویر دقیقی از بدن تهیه می کند. سی تی اسکن تصاویر جزئیات کانال نخاعی را نشان می دهد. سی تی اسکن جزئیات بیشتری را نسبت به اشعه ایکس استاندارد نشان می دهد.

 

مراقبت بعد از میلوگرافی, میلوگرافی, کاربرد میلوگرافی

دلایل نیاز به میلوگرافی

 

چرا ممکن است به میلوگرام نیاز داشته باشیم؟

میلوگرام ممکن است برای ارزیابی طناب نخاعی، فضای زیر عنکبوتیه یا سایر ساختارها از نظر تغییرات یا ناهنجاری ها انجام شود. ممکن است زمانی استفاده شود که نوع دیگری از معاینه، مانند اشعه ایکس استاندارد، پاسخ روشنی در مورد علت مشکلات کمر یا ستون فقرات نمی دهد. میلوگرام ممکن است برای ارزیابی بسیاری از بیماری ها استفاده شود، از جمله:

• فتق دیسک (دیسک هایی که برآمدگی دارند و روی اعصاب و/یا نخاع فشار می آورند)

• تومورهای نخاعی یا مغزی

• عفونت و/یا التهاب بافت های اطراف نخاع و مغز

• تنگی نخاع (تخریب و تورم استخوان ها و بافت های اطراف نخاع که کانال را باریک می کند)

• اسپوندیلیت آنکیلوزان (بیماری که ستون فقرات را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث رشد استخوان ها می شود)

• خارهای استخوانی

• دیسک های آرتروز

• کیست (کپسول های خوش خیم که ممکن است با مایع یا ماده جامد پر شود)

• پاره شدن یا آسیب به ریشه های عصبی نخاعی

• آراکنوئیدیت (التهاب غشای ظریفی که مغز را می پوشاند.)

ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشد که پزشک شما یک میلوگرافی را توصیه کند.

 

خطرات میلوگرافی چیست؟

• خطر واکنش آلرژیک به رنگ کنتراست وجود دارد. اگر تا به حال نسبت به رنگ کنتراست واکنش نشان داده اید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

 

• از آنجا که ماده حاجب به مایع مغزی نخاعی (CSF) که مغز را نیز احاطه کرده است، تزریق می شود، پس از تزریق، خطر تشنج کمی وجود دارد.

 

از آنجایی که این روش شامل پونکسیون کمری است، این عوارض بالقوه ممکن است رخ دهد:

• مقدار کمی CSF می تواند از محل وارد کردن سوزن نشت کند. این می تواند باعث سردرد بعد از عمل شود. اگر نشت مداوم وجود داشته باشد، سردرد می تواند شدید باشد.

• خطر عفونت اندکی وجود دارد زیرا سوزن سطح پوست را می شکند و یک نقطه ورود احتمالی برای باکتری ها فراهم می کند.

• بی حسی کوتاه مدت پاها یا کمردرد ممکن است تجربه شود.

• خطر خونریزی در کانال نخاعی وجود دارد.

بسته به شرایط پزشکی خاص شما ممکن است خطرات دیگری نیز وجود داشته باشد. قبل از انجام عمل حتماً در مورد هرگونه نگرانی با پزشک خود صحبت کنید.

 

محدودیت های میلوگرافی, نحوه انجام میلوگرافی, عوارض انجام میلوگرافی

آماده سازی برای انجام میلوگرافی

 

چگونه برای میلوگرافی آماده شوم؟

ممکن است یک متخصص رادیولوژی عصبی یا پرستار رادیولوژی دو یا سه روز قبل از انجام میلوگرافی شما با شما تماس می گیرد تا در مورد این روش صحبت کند و به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد.  

 

لطفاً موارد زیر را با آنها در میان بگذارید:

• اگر شما آنتی بیوتیک مصرف می کنید: اگر در حال حاضر آنتی بیوتیک برای عفونت در خون خود مصرف می کنید، ممکن است لازم باشد برای انجام این روش صبر کنید. اگر عفونت فعال یا تب دارید، ممکن است نیاز به برنامه ریزی مجدد باشد.

• سابقه تشنج دارید.

• شما به هر نوع بی حس کننده موضعی (لیدوکائین) یا ماده حاجب IV حساسیت دارید 

• احتمال بارداری وجود دارد.

• شما تحت درمان ضد انعقاد (رقیق کننده های خون) هستید.

اقدامات احتیاطی : اگر باردار هستید یا فکر می کنید باردار هستید، لطفاً قبل از برنامه ریزی معاینه با پزشک خود مشورت کنید. گزینه ها باید با شما و پزشکتان در میان گذاشته شود.

 

خوردن/نوشیدن : سعی کنید مایعات مصرفی خود (مانند آب و آبمیوه) را برای دو روز منتهی به عمل خود افزایش دهید، مگر اینکه شرایط پزشکی به شما اجازه این کار را با خیال راحت ندهد. اگر مطمئن نیستید که برای شما بی خطر است، با پزشک خود  تماس بگیرید.

 

با این حال، در روز عمل، سه ساعت قبل از عمل غذا نخورید. شما ممکن است بتوانید مایعات مصرف کنید و می توانید داروهای معمول خود را مصرف کنید، مگر اینکه قبلاً توصیه شده باشد که داروهای خاصی را برای آماده سازی میلوگرافی نگه دارید.

 

 

دارو : همه بیماران می توانند داروهای تجویز شده خود را طبق معمول مصرف کنند، مگر اینکه دستور مصرف داروهای خاصی مانند رقیق کننده های خون داده شود. لطفاً لیست فعلی داروها و آلرژی های خود را همراه داشته باشید.

 

لطفاً توجه داشته باشید: پس از عمل تا 24 ساعت نمی توانید رانندگی کنید. اگر سوار تاکسی می‌شوید یا از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنید، باید یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود را همراه داشته باشید تا پس از انجام عمل تا خانه شما همراهی کنند. 

 

مراقبت بعد از میلوگرافی, میلوگرافی, کاربرد میلوگرافی

 نحوه انجام میلوگرافی

 

در طول میلوگرافی چه اتفاقی می افتد؟

میلوگرافی ممکن است به صورت سرپایی در بیمارستان انجام شود.

 

به طور کلی، میلوگرافی این مراحل را دنبال می کند:

1- پزشک شما این روش را برای شما توضیح می دهد و اگر سوالی دارید از شما می پرسد.

از شما خواسته می شود که یک فرم رضایت نامه را امضا کنید که به شما اجازه انجام این روش را می دهد. فرم را با دقت بخوانید و اگر چیزی واضح نیست سوال بپرسید.

 

2- ممکن است از شما خواسته شود که هر گونه لباس، جواهرات، یا سایر اشیایی که ممکن است در این روش تداخل داشته باشد را بردارید.

 

3- قبل از شروع میلوگرافی به شما یادآوری می شود که مثانه خود را خالی کنید.

 

4- در طول عمل میلوگرافی، روی شکم دراز بکشید.

 

5- پشت شما با یک محلول ضد عفونی کننده تمیز می شود و با حوله های استریل پوشانده می شود.

 

6- رادیولوژیست با تزریق یک داروی بی حس کننده موضعی (بی حس کننده) با استفاده از یک سوزن نازک، پوست را بی حس می کند. این تزریق ممکن است برای چند ثانیه نیش بزند، اما باعث می شود که این عمل درد کمتری داشته باشد.

 

7. یک سوزن از طریق پوست بی حس شده و به فضایی که مایع نخاعی در آن قرار دارد وارد می شود. در حین وارد شدن سوزن مقداری فشار احساس خواهید کرد، اما باید ثابت بمانید.

 

8- رادیولوژیست مقداری از مایع نخاعی را از کانال نخاعی خارج می کند. سپس مقدار کمی رنگ کنتراست از طریق سوزن به کانال نخاعی تزریق می شود. هنگام تزریق رنگ کنتراست ممکن است احساس گرما کنید.

 

9- میز اشعه ایکس در جهات مختلف کج می شود تا به نیروی جاذبه اجازه دهد تا رنگ کنتراست را به مناطق مختلف نخاع منتقل کند. شما توسط یک بریس مخصوص در جای خود نگه داشته می شوید. رنگ کنتراست بیشتری ممکن است در طول این فرآیند از طریق سوزن سوراخ کمری ایمن داده شود.

 

10- سپس سوزن برداشته می شود و عکس های اشعه ایکس و/یا سی تی اسکن گرفته می شود.

 

11- در صورت احساس بی حسی، سوزن سوزن شدن، سردرد یا سبکی سر در طول عمل، باید فوراً به رادیولوژیست اطلاع دهید.

ممکن است در طول میلوگرافی احساس ناراحتی کنید. رادیولوژیست از تمام اقدامات راحتی ممکن استفاده می کند و برای به حداقل رساندن هرگونه ناراحتی یا درد، عمل را در سریع ترین زمان ممکن تکمیل می کند.

 

بعد از میلوگرافی چه اتفاقی می افتد؟

برای کاهش خطر نشت مایع مغزی نخاعی (CSF) باید چندین ساعت پس از عمل بنشینید یا دراز بکشید. از اکثر بیماران خواسته می شود تا دو ساعت بعد از عمل دراز بکشند. اگر نیاز به ادرار دارید، ممکن است لازم باشد این کار را در لگن انجام دهید.

 

پس از عمل از شما خواسته می شود که مایعات اضافی برای آبرسانی مجدد بنوشید. این به شستن رنگ کنتراست کمک می کند و به بدن شما کمک می کند مایع نخاعی خارج شده را جایگزین کند. همچنین احتمال ابتلا به سردرد را کاهش می دهد.

 

هنگامی که دوره نقاهت را کامل کردید، به اتاق بیمارستان منتقل می شوید یا به خانه خود مرخص می شوید. اگر به خانه می روید، معمولاً پزشک به شما توصیه می کند که بقیه روز را استراحت کنید.

 

هنگامی که در خانه هستید، هر گونه تغییر را به پزشک خود بگویید از جمله:

- بی حسی و گزگز پاها

- خون یا سایر زهکشی ها از محل تزریق

- درد در محل تزریق یا نزدیک آن

- حالت تهوع یا استفراغ

- ناتوانی در دفع ادرار

- تب

- گرفتگی گردن

- بی حسی پا

- سردرد

اگر سردرد بیش از 24 ساعت بعد از عمل ادامه داشت، یا با تغییر وضعیت بدتر شد، با پزشک خود تماس بگیرید.

 

ممکن است به شما دستور داده شود که فعالیت خود را تا 24 ساعت پس از عمل محدود کنید. پزشک شما ممکن است دستورالعمل‌های خاص دیگری در مورد کارهایی که باید بعد از میلوگرافی انجام دهید به شما بدهد.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 


 
نظرات شما ()
 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

پنج شنبه 101 شهریور 24  9:39 عصر

مجموعه: دنیای بازیگران

 

بیوگرافی آیدا نامجو و همسرش, آیدا نامجو بی حجاب, عکس آیدا نامجو

آیدا نامجو از بازیگران اهل خوزستان است

 

بیوگرافی آیدا نامجو بازیگر و همسرش

آیدا نامجو متولد 3 فروردین 1371 در خوزستان است. این چهره فعالیت حرفه ای بازیگری را با هنرنمایی در سریال لیسانسه ها آغاز کرده است. آیدا نامجو یکی از بازیگران خوش ذوق ایرانی به شمار می رود که در کنار بازیگری در حرفه ی کارگردانی و نویسندگی مشغول فعالیت است.

چکیده ای از بیوگرافی آیدا نامجو

نام اصلی: آیدا نامجو فر

تاریخ تولد: 3 فروردین 1371

محل زندگی: تهران

تحصیلات: لیسانس کارگردانی

حرفه: هنر پیشه ی سینما، تئاتر و تلویزیون

 

آیدا نامجو و همسرش, عکس های ‌آیدا نامجو, فیلم های آیدا نامجو

عکس های جدید آیدا نامجو  

 

بیوگرافی کامل آیدا نامجو

آیدا نامجو زاده ی 3 فروردین 1371 است. وی در حرفه ی بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت دارد و علاوه بر دیپلم تئاتر، فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی از دانشگاه آزاد می باشد. 

آیدا نامجو فرزند اول خانواده است و برادری به نام سروش نامجو دارد. مادر او نیز پوران بهزاد پور نام دارد.

 

نقش جدی آیدا نامجو به ایفای نقش در سریال جذاب و دیدنی فوق لیسانسه ها باز می گردد. این سریال در سال 1397 الی 1398 به کارگردانی سروش صحت ساخته شد. 

آیدا نامجو در این سریال نقش شادی را بر عهده داشت و موفق به همکاری با بازیگران برجسته ای نظیر امیر کاظمی، هوتن شکیبا، امیر حسین رستمی، متین ستوده، کاظم سیاحی، رویا میر علمی، پریسا مقتدی و بیژن بنفشه خواه شده است.

 

آیدا نامجو در سریال لیسانسه ها, ‌آیدا نامجو, بیوگرافی ‌آیدا نامجو

اولین نقش جدی آیدا نامجو در تلویزیون سریال لیسانسه ها است

 

آغاز فعالیت آیدا نامجو

آیدا نامجو فعالیت بازیگری را از سال 1385 با ایفای نقش در تئاتر آغاز کرد. سپس در سال 1389 با هنر نمایی در فیلم سینمایی "قبیله من" به کارگردانی غلامرضا آزادی اولین تجربه ی سینمایی خود را کسب کرد.

 

این چهره در سال 1395 با ایفای نقش در سریال "لیسانسه ها" در نقش دختری به نام شادی نامزد مازیار و خواهر زن آقای امیری، به کارگردانی سروش صحت، وارد قاب صدا و سیمای ایران شد. 

از سری فعالیت های هنری برجسته ی آیدا نامجو می توان به سریال "لحظه ی گرگ و میش" اشاره کرد. 

 

این سریال در تاریخ 1 بهمن 1397 با ژانری رمانتیک و اجتماعی منتشر شده است. سریال جذاب و دیدنی لحظه ی گرگ و میش به کارگردانی و تهیه کنندگی همایون اسعدیان ساخته شده است که محتوای آن نمادی از زندگی پر فراز و نشیب یک خانواده ی ایرانی می باشد.

 

آیدا نامجو در سریال لحظه ی گرگ و میش در نقش همسر اول سروش در کنار بازیگرانی اعم از المیرا دهقانی، فرید سجادی حسینی، فاطمه گودرزی، شهره سلطانی، حسام محمودی، نیما نادری و علیرضا کمالی  به ایفای نقش پرداخته است. 

 

 

آیدا نامجو, بیوگرافی ‌آیدا نامجو, آیدا نامجو و همسرش

عکس های آیدا نامجو بازیگر 

 

وضعیت ازدواج و تأهل آیدا نامجو

آیدا نامجو متأهل می باشد و در 6 بهمن 1397 با بهزاد ستوده نیا ازدواج کرده است. 

 

بیوگرافی ‌آیدا نامجو, آیدا نامجو و همسرش, عکس های ‌آیدا نامجو

آیدا نامجو و همسرش بهزاد ستوده نیا

 

علاقه مندی های آیدا نامجو

آیدا نامجو به حرفه ی کارگردانی به شدت علاقه دارد. وی تاکنون فیلم های کوتاه داستانی و مستندهای متعددی را ساخته است. از سری آثار آیدا نامجو می توان به فیلم کوتاه خواب سرخ اشاره کرد. 

 

فیلم کوتاه "خواب سرخ" به نویسندگی و کارگردانی آیدا نامجو ساخته شده است. کارگردان این فیلم کوتاه، مهدی اصلانی بوده است که در تاریخ 8 آبان 1399 به تولید رسیده است و در جشنواره ی تصویر سالن خانه هنرمندان ایران به اجرا در آمده است. 

 

آیدا نامجو همانند سایر بازیگران برجسته ی ایرانی از طریق صفحه ی اینستاگرام با مخاطبان و طرفداران در ارتباط است و تصاویر شخصی خود را از این طریق به اشتراک می گذارد. وی علاوه بر کارگردانی از خواندن کتاب های متعدد در رده ی سینما و تئاتر لذت می برد. 

 

آیدا نامجو و همسرش, عکس های ‌آیدا نامجو, فیلم های آیدا نامجو

عکس کیک تولد آیدا نامجو 

 

گفت و گو با آیدا نامجو

در خصوص وضعیت بازیگران ایرانی با آیدا نامجو گفت و گوهایی صورت گرفته است. در ادامه ی مطلب بخشی از نظریات آیدا نامجو را در حرفه ی بازیگری بیان می کنیم:

" در رشته های مختلف این احتمال وجود دارد که با تلاش مداوم به مراحل بالا دسترسی پیدا کرد. اما در حرفه ی بازیگری برنامه ریزی اهمیت چندانی ندارد و تنها شانس افراد است که به آن ها اجازه ی حضور در میدان را می دهد. 

 

نمی توانم تصور کنم که در آینده در چه جایگاهی در حال فعالیت هستم، تمام تمرکز من در خصوص پیشرفت کارم است. 

من علاقه دارم از مسیر زندگی نهایت لذت را ببرم و به جای افسوس گذشته، در زمان حال زندگی کنم."

 

بیوگرافی آیدا نامجو و همسرش, آیدا نامجو بی حجاب, عکس آیدا نامجو

آیدا نامجو بازیگر 

 

فیلم شناسی آیدا نامجو

فیلم های سینمایی آیدا نامجو

قبیله من (1389)  سند باد و سارا (1395) 
 جزیره ی مهربانی (1396)  -

 

سریال و فیلم های تلویزیونی آیدا نامجو

لیسانسه ها 2 (1395)  فوق لیسانسه ها (1398) 
لحظه گرگ و میش (1397)   -

 

آلبوم عکس های ‌آیدا نامجو

 

 بیوگرافی ‌آیدا نامجو, آیدا نامجو و همسرش, عکس های ‌آیدا نامجو

آیدا نامجو و همسرش

 

آیدا نامجو بی حجاب, عکس آیدا نامجو, پدر و مادر آیدا نامجو

آیدا نامجو در فیلم سینمایی سندباد و سارا 

 

آیدا نامجو, بیوگرافی ‌آیدا نامجو, آیدا نامجو و همسرش

تصویر پدر و مادر آیدا نامجو

 

گرداوری: بخش بازیگران بیتوته


 
نظرات شما ()
 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

مجموعه: دنیای بازیگران

 

جوایز فرشته صدرعرفایی, زندگی نامه فرشته صدرعرفایی, فیلم های فرشته صدرعرفایی

فرشته صدر عرفایی بازیگر

 

بیوگرافی و عکس های فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی متولد سال 1341 در تهران است. وی دارای مدرک دیپلم است و در کنار حرفه ی بازیگری در عرصه های کارگردانی، عروسک گردانی و صداپیشگی فعالیت دارد. فرشته صدرعرفایی با ایفای نقش در فیلم "شبی که ماه کامل شد" به کارگردانی نرگس آبیار در میان مخاطبان صدا و سیما به محبوبیت رسیده است. 

چکیده ای از بیوگرافی فرشته صدرعرفایی

نام اصلی: فرشته صدرعرفایی

تاریخ تولد: 1341

محل تولد: تهران

محل زندگی: تهران

تحصیلات: دیپلم

پیشه یا حرفه: هنر پیشه ی بازیگری، عروسک گردان و صدا پیشه

 

عکس های اینستاگرام فرشته صدرعرفایی, فرشته صدرعرفایی, بیوگرافی فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی کارگردان و عروسک گردان 

 

بیوگرافی کامل فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی زاده ی 1341 در تهران می باشد. وی در حرفه ی صداپیشگی، عروسک گردانی و بازیگری در زمینه ی سینما  تلویزیون فعالیت دارد. این چهره دارای مدرک دیپلم می باشد که فعالیت هنری خود را از سال 1352 آغاز کرده است. 

 

فعالیت حرفه ای فرشته صدرعرفایی در عرصه ی بازیگری به هنرنمایی  در فیلم "شبی که ماه کامل شد" به کارگردانی نرگس آبیار اختصاص دارد. فرشته صدرعرفایی در این فیلم ، نقش مادر ریگی را برعهده دارد. وی به موجب ایفای نقش در فیلم شبی که ماه کامل شد موفق به کسب سیمرغ بلورین از جانب جشنواره ی فیلم فجر شده است. 

 

فرشته صدر عرفایی در فیلم شبی که ماه کامل شد, فرشته صدرعرفایی و همسرش, عکس های فرشته صدرعرفایی

فرشته صدر عرفایی در فیلم شبی که ماه کامل شد نقش مادر ریگی را ایفاکرد

 

آغاز فعالیت فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی در سال 1352 با شرکت در کلاس های مختلف تئاتر عروسکی در کانون پرورش کودکان و نوجوانان، فعالیت هنری تئاتر را آغاز کرد. 

سپس در سال 1362 با ایفای نقش در فیلم سینمایی و تلویزیونی "ببری طوفان عظیم جنگل" وارد قاب صدا و سیمای ایران شد. فرشته صدرعرفایی پس از هنر نمایی در این فیلم سینمایی جذاب و دیدنی، در مجموعه های تلویزیونی متعددی در حرفه ی عروسک گردانی و صداپیشگی به ایفای نقش پرداخت.

 

یکی از نقش های برجسته ی فرشته صدرعرفایی که زمینه ی محبوبیت و شهرت او را در میان مخاطبان فراهم آورد، به ایفای نقش در فیلم بادکنک سفید به کارگردانی جعفر پناهی در سال 1373 باز می گردد. 

فرشته صدرعرفایی در طی ساخت فیلم "بادکنک سفید" نقش مادر خانواده را بر عهده داشت. بازیگری مستند گونه و رئالیستی فرشته صدرعرفایی موجب شده است تا به خوبی نقش یک زن را در قالب مشکلات زندگی اجرا کند. 

 

فرشته صدرعرفایی در راستای تولید فیلم بادکنک سفید با بازیگران برجسته ای اعم از آیدا محمد خانی، محسن کفیلی، محمد شاهانی، فرشید رحیمیان، آنا بورکوفسکا و علی اصغر صمدی به همکاری پرداخته است. 

 

این چهره علاوه بر حرفه ی بازیگری در زمینه ی کارگردانی نیز آثار بی نظیری اعم از "عید اومد بهار اومد"، "پلیس آسمانی"، "گربه جله و آقا پسر" و "لی لی حوضک" را تولید کرده است.

نخستین فعالیت کارگردانی فرشته صدرعرفایی به مجموعه ی تلویزیونی "گربه جله و آقا پسر" باز می گردد که در سال 1376 تولید شده است. 

 

جوایز فرشته صدرعرفایی, زندگی نامه فرشته صدرعرفایی, فیلم های فرشته صدرعرفایی

نخستین فعالیت تلویزیونی فرشته صدر عرفایی فیلم گربه جله و آقا پسر است

 

وضعیت تأهل و ازدواج فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی همسر سابق کامبوزیا پرتوی به شمار می رود. کامبوزیا پرتوی در حرفه ی فیلم نامه نویسی، کارگردانی و بازیگری مشغول فعالیت بوده است که در سن 65 سالگی در تاریخ 4 آذر 1399 به موجب ابتلا به بیماری کووید-19 و سکته ی مغزی دار فانی را وداع گفت. 

 

فرشته صدرعرفایی دارای دو فرزند پسر با نام های کاوه و کسری پرتوی می باشد. از سری فعالیت های برجسته ی کامبوزیا پرتوی در عرصه ی بازیگری می توان به ایفای نقش در فیلم "کامیون"، "محمد رسول الله"، دیشب باباتو دیدم آیدا"، "هر شب تنهایی"، " افسانه دو خواهر" و "قطعه ناتمام" اشاره کرد. 

 

فیلم های فرشته صدرعرفایی, پسر فرشته صدرعرفایی, عکس های اینستاگرام فرشته صدرعرفایی

کامبوزیا پرتوی همسر فرشته صدرعرفایی

 

گفت و گو با فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی یکی از بازیگران پر نبوغ ایران به شمار می رود که بیش از دو دهه در عرصه ی سینما، تلویزیون و تئاتر صدا و سیمای ایران فعالیت کرده است.

به موجب توانمندی های فرشته صدرعرفایی در نقش های رئالیستی گفت و گو هایی با این بازیگر با استعداد صورت گرفته است که در ادامه ی مبحث بخشی از آن ها را بیان می کنیم:

 

" زمانی که به من در خصوص ایفای نقش در یک سریال پیشنهادی داده می شود، با مطالعه ی محتوا و فیلم نامه در راستای پذیرش نقش اقدام می کنم. در واقع محتوای فیلم برای من نقش تعیین کننده ای دارد. یکی از دغدغه های روزانه ی من مسائل اجتماعی است.

 

من بازی در نمایش "پنج ثانیه تا برف" را قبول کردم زیرا به نظر من خشونت در جامعه موضوع مهمی است که نویسنده ی نمایش در چند ثانیه ی نخست به این موضوع اشاره کرده است. 

نویسنده در طول نگارش فیلم نامه از شخصیت هایی بهره گرفته است که به وفور در جامعه قابل مشاهده هستند. من نقش هایی را دوست دارم که با تلفیقی از عشق و خشونت فضایی عاشقانه را در جامعه به وجود آورد و نمادی از عشق، آرزو و امید مردم جامعه باشد. "

 

فرشته صدر عرفایی در فیلم شبی که ماه کامل شد, فرشته صدرعرفایی و همسرش, عکس های فرشته صدرعرفایی

عکس های فرشته صدرعرفایی  

 

جوایز و افتخارات فرشته صدرعرفایی

 

موفق به کسب دیپلم افتخار در سال 1392 به موجب ایفای نقش در فیلم "حوض نقاشی" در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران

 

نامزد جایزه ی بهترین بازیگر نقش دوم زن در سیزدهمین دوره ی جشنواره ی فیلم فجر به موجب حضور در فیلم "بادکنک سفید" در سال 1373

 

کسب تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در بیست و یکمین جشن سینمای ایران در خصوص بازی در فیلم "شبی که ماه کامل شد" در سال 1398

 

دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سال 1397 به موجب بازی در فیلم "شبی که ماه کامل شد"

 

کسب سیمرغ بلورین در سال 1383 در بیست و سومین جشنواره ی فیلم فجر برای هنرنمایی در فیلم "کافه ترانزیت"

 

دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر زن در نهمین جشن خانه ی سینما در سال 1385 برای فیلم "کافه ترانزیت"

 

دریافت دیپلم افتخار و تندیس زرین به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سال 1395 در خصوص بازی در فیلم "کوچه ی بی نام"

 

زندگی نامه فرشته صدرعرفایی, فیلم های فرشته صدرعرفایی, پسر فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی برنده ی سیمرغ بلورین در سال 97 شده است

 

فیلم شناسی فرشته صدرعرفایی

فیلم های تلویزیونی فرشته صدرعرفایی 

عالیجناب ببری، طوفان عظیم جنگل (1362 الی 1363)  زاغ چه ی کنجکاو (1364) 
میم مثل مصرف (1364)  گربه جله و آقا پسر (1376) 
 عید اومد بهار اومد (1377) پلیس آسمانی (1380) 
سرزمین مادری (1387 الی 1396)   -

فیلم های سینمایی فرشته صدرعرفایی

روز های انتظار (1365)  صعود (1366) 
بادکنک سفید (1373)  دایره (1378) 
زیر نور ماه (1379)  کافه ترانزیت (1383) 
آدم (1385)  بیست (1387) 
 خواب های دنباله دار (1388) به امید دیدار (1390) 
حوض نقاشی (1391)  آفتاب، لبه های بام (1392) 
کوچه بی نام (1393)  هفت ماهگی (1394) 
 یک کیلو و بیست گرم (1395) شبی که ماه کامل شد (1397) 
یلدا (1397) شهر بانو (1398)

 

آلبوم عکس های فرشته صدرعرفایی

 

فیلم های فرشته صدرعرفایی, پسر فرشته صدرعرفایی, عکس های اینستاگرام فرشته صدرعرفایی

عکس های جدید فرشته صدرعرفایی 

 

عکس های اینستاگرام فرشته صدرعرفایی, فرشته صدرعرفایی, بیوگرافی فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی در کنار پسرش کسری پرتوی

 

جوایز فرشته صدرعرفایی, زندگی نامه فرشته صدرعرفایی, فیلم های فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی به همراه پدرام شریفی

 

گرداوری: بخش بازیگران بیتوته


 
نظرات شما ()
 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

مجموعه: مکانهای تفریحی جهان

 

زمان مناسب برای بازدید از دهکده جهانی دبی, نحوه دسترسی به دهکده جهانی دبی, مکان قرار گیری دهکده جهانی دبی

دهکده ی جهانی دبی یکی از جاذبه های گردشگری دبی است

 

دهکده جهانی دبی / نکاتی جالب در مورد این دهکده 

دهکده جهانی دبی، از مهم ترین جاذبه های توریستی دبی است که سالانه میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران است که از ملیت های مختلفی می آیند. دهکده جهانی دبی، دارای مکان های تفریحی فراوان است و می تواند مکان مناسبی برای سفر به صورت انفرادی، و یا با دوستان و خانواده باشد. در ادامه ی این مطلب، با ما همراه باشید تا دهکده جهانی دبی را بیشتر بشناسید.

دهکده جهانی دبی

 

عکس های دهکده جهانی دبی, دهکده جهانی, دهکده جهانی چیست

هدف دهکده ی جهانی دبی به نمایش گذاشتن فرهنگ کشورهای مختلف است

 

دبی، بزرگ ترین و از دیدگاه بسیاری، بهترین شهر ایالات متحده عربی است و می توان گفت که این شهر، یکی از بهترین شهر هایی است که در جهان وجود دارد. دبی، تا چندین دهه پیش، شهری نبود که بتواند حجم انبوهی از توریست ها را جذب خودش بکند، اما با وجود سرمایه گذاری های بسیار زیاد و وجود نیرو های خبره در مهندسی و شهر سازی، امروزه تبدیل به یکی از بهترین شهر های جهان شده است.

 

دهکده جهانی دبی، تنها یکی از جاذبه های گردشگری دبی است. این شهر، برای بسیاری از افراد مانند یک بهشت است و رفتن به آن، آرزوی هر فردی است.

به اعتقاد برخی از افراد، دهکده جهانی دبی، بهترین جاذبه توریستی کشور ایالات متحده عربی است. در ابتدا، دهکده جهانی دبی قرار نبود به صورت یک مکان ثابت باشد.

 

مسئولان دبی تلاش می کردند که مراسم هایی را به نام دهکده جهانی در بخش های مختلف دبی برگزار کنند. تعداد بازدید کنندگان از این جشنواره، بیش از حد انتظار بود، به طوری که مسئولان به فکر افتادند و تصمیم گرفتند که یک محل تفریحی و گردشگری بزرگ تحت عنوان دهکده جهانی دبی را بسازند. این مجموعه بزرگ، در سال 2005 خارج از شهر دبی ساخته شده است و سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند. 

 

نام دهکده جهانی دبی از کجا آمده است؟

 

نحوه دسترسی به دهکده جهانی دبی, مکان قرار گیری دهکده جهانی دبی, دهکده جهانی دبی در امارات

دهکده ی جهانی دبی یک شهربازی بزرگ و دائمی به حساب می آید

 

شاید برای بعضی از افراد این سوال به وجود آمده باشد که دهکده جهانی دبی بر چه اساسی نام گذاری شده است؟ هدف ایجاد دهکده جهانی دبی، از همان ابتدا این بود که فرهنگ کشور های مختلف در آن به نمایش گذاشته شود. پس از گذشت چند سال از فستیوال های دهکده جهانی دبی، با ساخته شدن مجموعه دهکده جهانی دبی در خارج از شهر، این فستیوال شکل دیگری به خودش گرفت و به یک مکان تفریحی بزرگ تبدیل شد.

 

دهکده جهانی دبی، تلاش کرده است که فرهنگ بیش از نود کشور جهان را در خودش به نمایش بگذارد. در این حالت، افراد و گردشگران، علاوه بر اینکه می توانند در این مجموعه به تفریح بپردازند، با فرهنگ های مختلف نیز آشنا می شوند. افرادی که به دهکده جهانی دبی رفته اند، می گویند که رفتن به این مجموعه، برابر با سفر در کل جهان است.

 

در دهکده جهانی دبی، تلاش شده است نماد کشور های مختلف در ابعاد کوچک تر اما با ظرافت بالا ساخته شوند. از این رو به این مکان تفریحی بسیار بزرگ دهکده جهانی می گویند.

 

امکانات موجود در دهکده جهانی دبی

 

دهکده جهانی چیست, دهکده جهانی دبی, نحوه رفتن به دهکده جهانی دبی

دهکده ی جهانی دبی یکی از مجهزترین مکان های شهر دبی است

 

دهکده جهانی دبی، ابتدا برای به نمایش گذاشتن فرهنگ کشور های مختلف ساخته شد، اما به تدریج خدماتی به آن افزوده شد که رفتن به این مکان را به آرزوی هر گردشگری تبدیل کرده است. دهکده جهانی دبی، یک شهر بازی بسیار بزرگ و دائمی به حساب می آید. دهکده جهانی دبی، از ماکت ها و غرفه های مربوط به فرهنگ کشور های مختلف نیز تشکیل شده است که گردشگران می توانند به این بخش ها بروند، با فرهنگ کشور ها آشنا شوند و برای نزدیکان خودشان، سوغاتی بخرند.

 

 

مرکز تفریحی و فرهنگی دهکده جهانی در دبی، شامل کافه ها و رستوران هایی است که در کمتر نقاط جهان می توان آنها را مشاهده کرد. نکته جالب در مورد این رستوران ها و کافه ها، این است که مواد غذایی و نوشیدنی هایی که در آنها سرو می شود، می تواند مربوط به یک فرهنگ خاص باشد.

 

مرکز خریدی که در دهکده جهانی دبی قرار دارد، یکی از بهترین و بزرگترین مراکز خرید در دبی و حتی جهان است. این مرکز خرید، شامل انواع کالا ها در کیفیت های مختلف است و گردشگران می توانند به این مرکز خرید بروند و هر چیزی را که می خواهند خریداری کنند. 

به طور کلی، دهکده جهانی دبی، یکی از مراکز دبی با کامل ترین امکانات و تفریحات محسوب می شود و فضایی مناسب برای خانواده ها فراهم می کند و همه افراد با هر سن و طرز تفکری، می توانند در این مرکز تفریحی و گردشگری خوش بگذرانند. 

 

زمان مناسب برای بازدید از دهکده جهانی دبی

 

زمان مناسب برای بازدید از دهکده جهانی دبی, نحوه دسترسی به دهکده جهانی دبی, مکان قرار گیری دهکده جهانی دبی

فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای بازدید از دهکده ی جهانی دبی است

 

دبی، یکی از بزرگترین و زیبا ترین شهر های جهان است. البته نکته ای که نباید در مورد این شهر فراموش کرد، این است که دبی در منطقه ای شرجی و خشک قرار دارد. در نتیجه در فصل های گرم سال، هوای دبی بسیار گرم است و می تواند برخی از گردشگران را آزار دهد. 

 

بهترین زمان برای سفر به دبی و بازدید از دهکده جهانی دبی، فصل پاییز و زمستان است. در این فصول، دبی خنک تر است و می توانید با وجود هوای مناسب، به بهترین شکل ممکن در دهکده جهانی دبی به تفریح بپردازید.

 

نحوه دسترسی به دهکده جهانی دبی

 

دهکده جهانی, دهکده جهانی چیست, دهکده جهانی دبی

دهکده ی جهانی دبی خارج از شهر دبی ساخته شده است

 

مکان قرار گیری دهکده جهانی دبی، با اینکه در خارج از شهر است، اما بسیار مناسب است و مسیر بسیار دشواری را برای رسیدن به آن در پیش نخواهید داشت. دسترسی به دهکده جهانی دبی، از طریق مترو امکان پذیر نیست. شما می توانید با استفاده از تاکسی، به دهکده جهانی دبی بروید. 

 

هزینه رفت و آمد به دهکده جهانی دبی چیزی بین 100 تا 200 درهم است. نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که دهکده جهانی دبی در روز های پنجشنبه و جمعه یک ساعت بیشتر باز است و می توانید از ساعت سه و نیم عصر تا یک بامداد در این مرکز گردشگری، به تفریح بپردازید. در روز های شنبه تا چهار شنبه، دهکده جهانی دبی از ساعت سه و نیم عصر تا دوازده شب باز است. 

 

سخن پایانی 

اگر می خواهید که به دبی سفر کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از دهکده جهانی دبی دیدن کنید و از تفریحات موجود در آن بهره مند شوید. رفتن به دهکده جهانی دبی، می تواند تجربه ای باشد که هیچگاه آن را فراموش نخواهید کرد.

 

گرداوری: بخش گردشگری بیتوته


 
نظرات شما ()
 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

 

عکسهای جالب,عکسهای جذاب, جشن پیروزی
جشن پیروزی حزب دموکرات سوئد در انتخابات سراسری در هتلی در شهر استکهلم/ شاتر استوک
عکسهای جالب,عکسهای جذاب, تست کرونا
یک باجه تست کرونا در شهر شانگهای چین/ EPA
عکسهای جالب,عکسهای جذاب,خودروهای دست ساز
مسابقات خودروهای دست ساز بدون موتور در شهر آلماتی قزاقستان/ رویترز
عکسهای جالب,عکسهای جذاب,آتش بازی
آتش بازی در جشن روز شهر در مسکو روسیه/ رویترز
عکسهای جالب,عکسهای جذاب,حصارهای مرزی
یک دختر پناهجو پشت حصارهای مرزی ایالات متحده آمریکا در مرز جنوبی ایالت تگزاس با مکزیک/ رویترز
عکسهای جالب,عکسهای جذاب,جشنواره موسیقی
جشنواره موسیقی در شهر ریو برزیل/ رویترز
عکسهای جالب,عکسهای جذاب,سیلاب
سیلاب پاکستان/ رویترز
عکسهای جالب,عکسهای جذاب,زلزله زدگان
زلزله زدگان زخمی در جزیره "پاپوا گینه نو" در اقیانوس آرام/ رویترز
عکسهای جالب,عکسهای جذاب, آتش نشان ها
تلاش آتش نشان های اوکراینی برای خاموش کردن آتش سوزی یک نیروگاه در خارکیف که در اثر حملات موشکی روسیه آسیب دیده است./ رویترز

گردآوری: بخش سرگرمی بیتوته


 
نظرات شما ()
 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

سه شنبه 101 شهریور 22  8:28 عصر

مجموعه: داستانهای خواندنی

 

داستان های خواندنی درباره دروغ گفتن,داستان های درباره دروغ گفتن,داستان آموزنده درباره دروغ گفتن

داستان هایی درباره دروغ گفتن

 

داستان آموزنده درباره دروغ گفتن

یک قانون در مورد دروغ گفتن هست که می گویند دروغگو بالاخره رسوا می شود پس مراقب حرف زدنتان باشید. در این مطلب چند داستان کوتاه درباره دروغگویی و عاقبت دروغگویی آورده ایم با ما همراه باشید.

چند داستان کوتاه درباره دروغ

دروغگویی چهار دانشجو 

چهار فرد دانشجو که به خودشان خیلی مطمئن بودند یک هفته پیش از امتحان پایان ترم به سفر رفتند و با هم بسیار خوشگذرانی کردند. ولی هنگامی که به شهر خود بازگشتند متوجه شدند که در باره تاریخ امتحان خود اشتباه کرده‌اند و به جای سه شنبه، امتحان دوشنبه صبح برگزار شده است.

 

پس تصمیم گرفتند استاد خود را پیدا کنند و دلیل جا ماندن از امتحان را برای او بگویند . بنابراین آنها برای غیبتشان به دنبال راهی گشتند!

 

و به دروغ به استاد گفتند : ما به شهر دیگری رفته بودیم که هنگام بازگشت لاستیک خودرومان پنچر شد و چون زاپاس نداشتیم تا مدت زمان طولانی نتوانستیم کسی را پیدا کنیم  و از او کمک بگیریم، به همین علت دوشنبه دیر هنگام به خانه رسیدیم. استاد فکری کرد و قبول کرد که آنها روز بعد بیایند و امتحان بدهند.

 

آن چهار دانشجو روز بعد به دانشگاه رفتند و استاد آنها را به چهار اتاق جداگانه فرستاد و به هر یک ورقه امتحانی داد و از آنها خواست که پاسخ بدهند. آنها به نخستین سوال نگاه کردند که 5 نمره داشت. سؤال خیلی راحت بود و به آسانی به آن پاسخ دادند. بعد از آن ورقه را برگرداندند تا به سوال 95 امتیازی پشت ورقه جواب بدهند که سؤال این بود :

 

کدام لاستیک پنچر شده بود؟!!!

 

داستان های خواندنی درباره دروغ گفتن,داستان های درباره دروغ گفتن,داستان آموزنده درباره دروغ گفتن

داستان های خواندنی درباره دروغ گفتن

 

دروغ آشکار امیرحسین

سلطان حسین بایقرا که حاکم خراسان و زابلستان بود با یعقوب میرزا که حاکم آذربایجان  بود رفیق بود و با هم نامه نگاری می کردند و برای هم هدیه نیز می‌فرستادند.

 

زمانی که سلطان حسین قدری چیزهای گران قیمت به فردی به نام امیرحسین ابیوردی داد و گفت: این هدیه ها را با کتابی که از کتابخانه به نام کلیات جامی است می‌گیری و به عنوان هدیه برای سلطان یعقوب میرزا می‌بری.

 

امیرحسین پیش کتابدار رفت و کتاب کلیات جامی را خواست و او اشتباهاً کتاب فتوحات مکیه تاءلیف محی الدین عربی که به همان اندازه و حجم بود داد.

 

امیر حسین به سمت آذربایجان رفت و نزد یعقوب میرزا آمد و نامه سلطان حسین و هدایای با ارزش را تقدیم او کرد. یعقوب میرزا پس از قرائت نامه و احوالپرسی از سلطان و ارکان دولت، از خود امیرحسین احوال پرسید و از دوری راه که دو ماه طول کشیده بود سئوال کرد و گفت: حتماً هم صحبتی نیز داشتی که به شما خوش گذشته باشد.

 

 

امیرحسین گفت: بلی کتاب کلیات جامی را که تازه رونویسی شده بود همراهم بود و مرتب به خواندن آن مشغول بودم و از آن لذت می‌بردم.

 

یعقوب میرزا تا نام کتاب کلیات جامی را شنید گفت: خیلی مشتاق بودم و از آوردن این کتاب خوشحال شدم. امیرحسین یکی از ملازمان را فرستاد و کتاب را آورد به دست یعقوب میرزا داد.

 

یعقوب میرزا هنگامی که کتاب را باز کرد، دید کتاب فتوحات مکی است و رو به امیرحسین کرد و گفت: این کلیات جامی نیست، چرا دروغ گفتی؟!

 

امیر حسین از شرم به عقب برگشت و دیگر صبر نکرد جواب نامه را بگیرد، به سمت خراسان حرکت کرد و گفت: حاضر بودم وقتی که دروغم آشکار شد می مردم.

 

داستان های خواندنی درباره دروغ گفتن,داستان های درباره دروغ گفتن,داستان های کوتاه درباره دروغ

داستان های کوتاه درباره دروغ

 

دروغگویی میمون

سال ها پیش چند دریانورد با هم سوار یک کشتی شدند تا به سفر دریایی بروند. یکی از دریانوردها میمونش را با خود آورده بود تا در این سفر طولانی حوصله اش سر نرود. چند روزی بود که آن ها در مسافرت بودند.

 

ناگهان طوفان وحشتناکی آمد و کشتی آن ها را واژگون کرد. همه در دریا افتادند و میمون نیز که در آب افتاده بود اطمینان داشت که به زودی غرق می شود. میمون که از نجاتش ناامید شده بود ناگهان دلفینی را دید که به سمت او می آید. بسیار خوشحال شد و پشت دلفین سوار شد.

 

زمانی که آن ها به یک جزیره رسیدند میمون دلفین را پیاده کرد. دلفین از میمون پرسید:« قبلاً به این جزیره آمده ای، اینجا را می شناسی؟» میمون جواب داد:« بله. می شناسم. راستش پادشاه این جزیره بهترین رفیق من است. آیا تو می دانستی من جانشین پادشاه هستم؟»

 

دلفین که می دانست هیچ کس در این جزیره زندگی نمی کند، گفت:« خب، پس شما جانشین پادشاه هستی! بنابراین خوشحال باش، چون تو از این به بعد می توانی خود پادشاه باشی!» میمون از دلفین پرسید:« چگونه؟» دلفین که داشت از ساحل دور می شد پاسخ داد:« کار دشواری نیست. چون تو در این جزیره فقط هستی و کسی غیر تو اینجا زندگی نمی کند، بنابراین تو پادشاه هستی!»

 

گردآوری: بخش سرگرمی بیتوته


 
نظرات شما ()
 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

سه شنبه 101 شهریور 22  8:26 عصر

 

پروفایل با حرف v,تصاویر پروفایل با حرف v, عکس پروفایل حرف v

تصاویر پروفایل با حرف v

 

پروفایل با حرف V

عکس حرف v برای پروفایل شخصی مناسب برای افرادی است که اول اسم شان با V انگلیسی آغاز می شود و می توانند عکس حرف v عاشقانه برای پروفایل استفاده کنند.

عکس های پروفایل با حرف V

پروفایل با حرف v,تصاویر پروفایل با حرف v, عکس حرف v برای پروفایل

پروفایل با حرف v

 

پروفایل با حرف v,تصاویر پروفایل با حرف v, عکس پروفایل حرف v

عکس پروفایل حرف v

 

پروفایل با حرف v,تصاویر پروفایل با حرف v, عکس پروفایل حرف v

عکس حرف وی انگلیسی

 

پروفایل با حرف v,تصاویر پروفایل با حرف v, عکس پروفایل حرف v

عکس حرف v برای پروفایل

 

پروفایل با حرف v,تصاویر پروفایل با حرف v, عکس پروفایل حرف v

عکس های حرف انگلیسی V برای پروفایل

 

پروفایل با حرف v,تصاویر پروفایل با حرف v, عکس پروفایل حرف v

تصاویر پروفایل با حرف v

 

پروفایل با حرف v,تصاویر پروفایل با حرف v, عکس پروفایل حرف v

پروفایل با حرف v

 

پروفایل با حرف v,تصاویر پروفایل با حرف v, عکس پروفایل حرف v

عکس پروفایل حرف v


 
نظرات شما ()
 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

مجموعه: تغذیه سالم

 

مضرات زیاده روی در مصرف برنج, عوارض برنج سفید, معایب خوردن بیش از حد برنج

زیاده روی در مصرف برنج

 

عوارض برنج و خطر جدی زیاده روی در خوردن آن

برنج در بسیاری از خانه های ایرانی یک رژیم غذایی اصلی است، در واقع می توان گفت که بسیاری از ایرانی ها هر روز آن را می خورند. اما چیزی که اکثر ما نمی دانیم این است که اگرچه برنج منبع خوبی از انرژی به شکل کربوهیدرات برای ما است، خوردن بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی داشته باشد. در این مطلب از بیتوته برخی عوارض جانبی مصرف بیش از حد برنج را برای شما قرار داده ایم.

برنج چیست؟

برنج به عنوان یک دانه غلات، پرمصرف ترین غذای اصلی برای بخش بزرگی از جمعیت بشری جهان، به ویژه در آسیا است. این کالا پس از نیشکر و ذرت سومین کالای کشاورزی در جهان است. برنج مهمترین غله از نظر تغذیه و کالری دریافتی انسان است که بیش از یک پنجم کالری مصرفی انسان در سراسر جهان را تامین می کند.

 

برنج، یک لپه ای، به طور معمول به عنوان یک گیاه یک ساله کشت می شود، اگرچه در مناطق گرمسیری می تواند به عنوان یک محصول چند ساله کاشته شود و می تواند تا 30 سال محصول جیره تولید کند. کشت برنج برای کشورها و مناطقی که هزینه های کارگری کم و بارندگی زیاد دارند، بسیار مناسب است، زیرا کشت برنج کار فشرده ای است و به آب فراوان نیاز دارد.

 

معایب خوردن بیش از حد برنج, خطرات مصرف زیاد برنج, مصرف برنج و دیابت

عوارض مصرف برنج

 

عوارض جانبی مصرف زیاد برنج

1. سمیت آرسنیک

برنج نسبت به سایر محصولات غذایی آرسنیک بیشتری جمع می کند. در واقع، این تنها بزرگترین منبع غذایی آرسنیک غیر آلی است که شکل سمی‌تری دارد. در حالی که آرسنیک غذایی به طور کلی در مقادیر کم وجود دارد و هیچ علامت فوری مسمومیت ایجاد نمی کند، مصرف طولانی مدت آرسنیک غیر آلی ممکن است باعث مشکلات عصبی مختلف در کودکان و نوجوانان شود، مانند: اختلال در تمرکز، یادگیری و حافظه، کاهش هوش و روابط اجتماعی.

 

2. دیابت

برنج حاوی کربوهیدرات هایی است که در واقع برابر با داشتن قند است. بنابراین مصرف مکرر برنج در مقادیر زیاد می تواند باعث ایجاد بیماری دیس شود.تیمی از محققان دریافتند که خوردن برنج سفید به صورت روزانه می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و همچنین چاقی را افزایش دهد.

 

3. جایی برای رژیم غذایی متعادل باقی نمی گذارد

مصرف بیش از حد برنج یا هر ماده غذایی دیگر ممکن است باعث شود که شما از سایر مواد مغذی مورد نیاز بسیار کم استفاده کنید. با گذشت زمان بدن دچار کمبودهایی مانند ویتامین A، روی، آهن می شود.

 

4. برنج از جذب چندین ویتامین و مواد معدنی جلوگیری می کند

برنج زمانی که به صورت زیاد مصرف شود، جذب مواد مغذی حیاتی مانند روی را کاهش می دهد. وابستگی به برنج به عنوان یک منبع غذایی غالب نیز منجر به کمبود ویتامین A می شود.

 

5. بر متابولیسم گلوکز در بدن تأثیر می گذارد

در نتیجه کالری کم و محتوای کربوهیدرات بالا، خوردن بیش از حد برنج ممکن است بر متابولیسم گلوکز و تولید انسولین در بدن شما تأثیر منفی بگذارد. این می تواند منجر به افزایش وزن، مقاومت به انسولین و حتی دیابت شود.

 

6. ایجاد نفخ شکم

برنج به راحتی معده شما را پر می کند و ممکن است احساس نفخ کنید. بلافاصله بعد از خوردن برنج به رختخواب رفتن برای سلامتی خوب نیست. اگرچه، خوبی برنج این است که به راحتی هضم می شود. همچنین پس از خوردن برنج اغلب احساس گرسنگی می کنید و این منجر به پرخوری می شود.

 

 

7. افزایش وزن

برنج پخته حاوی کالری بالایی است و به همین دلیل مصرف برنج می تواند وزن شما را افزایش دهد. برای اینکه وزن خود را کنترل کنید، برنج را در مقادیر متوسط مصرف کنید.

 

8. ایجاد بی حالی

اگر در ناهار خود برنج زیادی میل می کنید، ممکن است بلافاصله بعد از غذا احساس خواب آلودگی کنید. این به این دلیل است که برنج کالری بالایی دارد و پس از شروع فرآیند متابولیسم بدن شما را خسته می کند.

 

معایب خوردن بیش از حد برنج, خطرات مصرف زیاد برنج, مصرف برنج و دیابت

عوارض مصرف برنج سفید خام

 

خطرات خوردن برنج خام

مصرف برنج خام با چندین نگرانی سلامتی همراه بوده است.

مسمومیت غذایی

مصرف برنج خام یا نیم پز می تواند خطر مسمومیت غذایی را افزایش دهد.این به این دلیل است که برنج می تواند حاوی باکتری های مضر مانند باسیلوس سرئوس ( B. cereus ) باشد. B.cereus نوعی باکتری است که معمولا در خاک یافت می شود و می تواند برنج خام را آلوده کند. این باکتری می تواند هاگ تشکیل دهد، که می تواند به عنوان یک سپر عمل کند و به B. Cereus اجازه می دهد تا از پخت و پز زنده بماند.

 

با این حال، این باکتری به طور کلی در مورد برنج تازه پخته شده نگران کننده نیست زیرا دمای بالا می تواند رشد آن را به حداقل برساند. در حالی که با برنج خام، نپخته و نامناسب نگهداری شده، دمای سردتر ممکن است باعث رشد آن شود.

مسمومیت غذایی مرتبط با B. Cereus ممکن است علائمی مانند تهوع، استفراغ، گرفتگی معده، یا اسهال را در عرض 15 تا 30 دقیقه پس از مصرف ایجاد کند .

 

مشکلات گوارشی

برنج خام دارای چندین ترکیب است که ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود. برای شروع، حاوی لکتین است، نوعی پروتئین که به عنوان یک حشره کش طبیعی عمل می کند. لکتین ها گاهی اوقات به عنوان مواد ضد مغذی شناخته می شوند زیرا ممکن است توانایی بدن شما برای جذب مواد مغذی را کاهش دهند. انسان قادر به هضم لکتین ها نیست، بنابراین آنها بدون تغییر از دستگاه گوارش شما عبور می کنند و ممکن است به دیواره روده آسیب برسانند. این ممکن است منجر به علائمی مانند اسهال و استفراغ شود. به طور معمول، زمانی که برنج پخته می شود، اکثر این لکتین ها با حرارت از بین می روند.

 

سایر نگرانی های سلامتی

در برخی موارد، میل به خوردن برنج خام می‌تواند نشانه‌ای از یک اختلال در خوردن باشد که به عنوان پیکا شناخته می‌شود( میل به خوردن غذاها یا مواد غیر مغذی) اگرچه پیکا غیر معمول است، اما احتمال بروز آن در کودکان و زنان باردار بیشتر است. در بیشتر موارد موقتی است اما ممکن است نیاز به مشاوره روانشناسی داشته باشد.

 

مصرف مقادیر زیاد برنج خام ناشی از پیکا با عوارض جانبی مانند خستگی، درد شکم، ریزش مو، آسیب دندان و کم خونی ناشی از فقر آهن همراه است. اگر مشکوک هستید که شما یا کسی که می شناسید ممکن است پیکا داشته باشد، مهم است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید، زیرا این وضعیت ممکن است باعث عوارض جدی برای سلامتی شود.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 


 
نظرات شما ()
 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

 

عکسهای جالب,عکسهای جذاب, ملکه انگلیس
حضور دو نوه پسری ملکه انگلیس و همسرانشان در قلعه وینسور در پی درگذشت ملکه انگلیس/ رویترز
عکسهای جالب,عکسهای جذاب,
بدون شرح
عکسهای جالب,عکسهای جذاب,
بدون شرح
عکسهای جالب,عکسهای جذاب,
بدون شرح
عکسهای جالب,عکسهای جذاب,سیلاب
نجات یک زن گرفتار در سیلاب در یک پارکینگ زیر زمینی در شهر پوهانگ کره جنوبی/
عکسهای جالب,عکسهای جذاب,
بدون شرح
عکسهای جالب,عکسهای جذاب,
بدون شرح
عکسهای جالب,عکسهای جذاب, سومالی
مردم قحطی زده سومالی در انتظار دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل/ گتی ایمجز

گردآوری: بخش سرگرمی بیتوته


 
نظرات شما ()
 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

مجموعه: بیماری ها و راه درمان

 

جراحی دیسک گردن با لیزر, مراقبت بعد از عمل دیسک گردن, نرمش بعد از عمل دیسک گردن

جراحی دیسک گردن

 

جراحی دیسک گردن و مراقبت های قبل و بعد از آن

اکثریت قریب به اتفاق افرادی (بیش از 90?) با درد ناشی از بیماری دیسک گردن خود به خود با درمان های ساده و محافظه کارانه بهبود می یابند. با این حال، اگر سایر درمان‌ها شکست بخورند یا علائم بدتر شوند تا جایی که ضعف در بازوها و یا پاهای شما ایجاد شود، ممکن است جراحی کمک کند.  

عمل دیسک گردن

بیماری دیسک گردن به دلیل ناهنجاری در یک یا چند دیسک ( بالشتک ها ) که بین استخوان های گردن (مهره ها) قرار دارند، ایجاد می شود. هنگامی که دیسک آسیب می بیند به دلیل بیماری دژنراتیو دیسک (یا DDD) یا یک علت ناشناخته می تواند منجر به درد گردن ناشی از التهاب یا اسپاسم عضلانی شود. در موارد شدید، درد و بی حسی می تواند در بازوها ناشی از فشار روی ریشه های عصبی گردنی یا نخاع ایجاد شود.

 

جراحی برای بیماری دیسک گردن معمولاً شامل برداشتن دیسکی است که عصب را فشار می دهد یا بر روی نخاع فشار می آورد. این جراحی دیسککتومی نامیده می شود. بسته به محل قرارگیری دیسک، جراح می‌تواند آن را از طریق یک برش کوچک در قسمت جلویی (دیسککتومی قدامی) یا پشت (دیسککتومی خلفی) گردن در زمانی که شما تحت بیهوشی قرار می‌دهید، خارج کند. یک روش مشابه، میکرودیسککتومی ، دیسک را از طریق یک برش کوچکتر با استفاده از میکروسکوپ یا دستگاه بزرگ‌نمایی دیگر خارج می‌کند.

 

اغلب، روشی برای بستن فضای باقی مانده هنگام برداشتن دیسک و بازگرداندن ستون فقرات به طول اولیه انجام می شود. بیماران دو گزینه دارند:

- تعویض دیسک مصنوعی گردن

- فیوژن گردن

 

جراحی تعویض دیسک گردن, خطرات جراحی دیسک گردن, بهبودی پس از جراحی دیسک گردن

دیسککتومی خلفی گردن

 

در سال 2007، FDA اولین دیسک مصنوعی، دیسک پرستیژ سرویکال را تایید کرد، که ظاهر و حرکت آن بسیار شبیه چیز واقعی است، اما از فلز ساخته شده است. از آن زمان تاکنون چندین دیسک مصنوعی گردن ساخته و تایید شده است. تحقیقات در حال انجام نشان داده است که دیسک مصنوعی می تواند درد گردن و بازو را به همان اندازه ایمن و موثر به عنوان همجوشی گردن بهبود بخشد، در حالی که دامنه حرکتی را به خوبی یا بهتر از فیوژن گردن می دهد.

 

افرادی که دیسک مصنوعی دریافت می کنند اغلب می توانند سریعتر به سر کار بازگردند. با این حال، جراحی برای تعویض دیسک بیشتر طول می‌کشد و می‌تواند نسبت به فیوژن گردن منجر به  از دست دادن خون بیشتری شود. همچنین مشخص نیست که دیسک های مصنوعی در طول زمان چگونه دوام می آورند. افرادی که دیسک مصنوعی دریافت می کنند همیشه می توانند بعداً فیوژن گردن را انتخاب کنند. اما اگر بیمار ابتدا فیوژن گردن داشته باشد، امکان قرار دادن دیسک مصنوعی در همان نقطه وجود ندارد.

 

با این حال، همه کاندیدای مناسب دیسک مصنوعی نیستند. افراد مبتلا به پوکی استخوان، بیماری مفصلی، عفونت، التهاب در محل، یا آلرژی به فولاد ضد زنگ ممکن است کاندیدای جراحی تعویض دیسک نباشند.

 

جراحی دیسک گردن, آیا عمل دیسک گردن خطرناک است, فلج شدن بعد از عمل دیسک گردن

علایم و نشانه های دیسک گردن

 

چرا عمل دیسک گردن نیاز است؟

از دست دادن فضای بین مهره های گردنی شما به دلیل انحطاط دیسک گردن یا ساییدگی و پارگی شایع است. دیسک های گردن با افزایش سن شروع به فرو ریختن و برآمدگی می کنند. این برای اکثر افراد در سن 60 سالگی اتفاق می افتد. اما محققان نمی دانند که چرا برخی از افراد بیشتر از دیگران علائم تخریب دیسک گردن را دارند.

علائم دیسک گردن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

- گردن درد

- سفتی گردن

- سردرد

- دردی که به سمت پایین شانه ها یا بازوهای شما حرکت می کند.

- ضعف شانه‌ها، بازوها، دست‌ها یا پاها

- بی حسی یا احساس «سوزن و سوزن» در بازوها

 

جراحی فیوژن گردن

با جراحی فیوژن گردن ، جراح دیسک آسیب دیده را برمی دارد و یک پیوند استخوان (که از لگن بیمار یا از جسد گرفته می شود) را در فضای بین مهره ها قرار می دهد. پیوند استخوان در نهایت به مهره های بالا و پایین آن می پیوندد. ممکن است یک صفحه فلزی به مهره‌های بالا و پایین پیوند زده شود تا استخوان را در جای خود نگه دارد و در حین بهبودی و جوش خوردن با مهره‌ها، استخوان را در جای خود نگه دارد.

 

دیسککتومی با فیوژن گردن اغلب می تواند به تسکین درد ناشی از بیماری دیسک ستون فقرات کمک کند. تنها نکته این است که پس از جراحی، بسیاری از افراد متوجه می شوند که درجاتی از حرکت در گردن خود را از دست می دهند.

 

 

عمل دیسک گردن, گردن درد, جراحی دیسک گردن

جراحی تعویض دیسک گردن

 

جراحی تعویض دیسک گردن

جراحی تعویض دیسک گردن شامل برداشتن دیسک گردن بیمار و جایگزینی آن با دیسک مصنوعی است. استفاده از دیسک مصنوعی برای جایگزینی دیسک طبیعی گردن نوع جدیدی از درمان است که اخیرا توسط FDA تایید شده است. جراحی تعویض دیسک ممکن است این مزیت را داشته باشد که باعث حرکت بیشتر و ایجاد استرس کمتر بر روی مهره‌های باقیمانده شما نسبت به جراحی سنتی دیسک گردن می‌شود.

 

خطرات عمل دیسک گردن

اگرچه جراحی دیسک گردن به طور کلی بی خطر است، اما خطرات کمی دارد، از جمله:

- عفونت

- خون ریزی بیش از حد

- واکنش به بیهوشی

- گردن درد مزمن

- آسیب به اعصاب، عروق خونی، نخاع، مری یا تارهای صوتی

- عدم بهبودی

 

پس از جراحی فیوژن گردن، برخی از افراد ممکن است دچار مشکلات دیسک گردن در بالا و/یا زیر دیسک قبلی آسیب دیده شوند. یک مطالعه نشان داد که حدود 12 درصد از بیماران به بیماری گردن جدیدی مبتلا شدند که به جراحی دوم در طی 20 سال پس از جراحی اول نیاز داشت. هنوز مشخص نیست که دیسک مصنوعی همین مشکل را ایجاد کند یا خیر.

 

جراحی تعویض دیسک نوع جدیدی از جراحی ستون فقرات است، بنابراین اطلاعات کمی در مورد خطرات و پیامدهای طولانی مدت احتمالی وجود دارد. با جراح خود در مورد خطرات و مزایای جراحی تعویض دیسک در مقایسه با انواع سنتی جراحی ستون فقرات گردنی صحبت کنید.

 

بهبودی پس از عمل دیسک گردن

احتمالاً می‌توانید ظرف چند ساعت پس از جراحی دیسک گردن از خواب برخیزید و حرکت کنید و سپس همان روز یا صبح روز بعد از بیمارستان به خانه بروید. کمی درد در ناحیه عمل شده احساس خواهید کرد، اما باید با گذشت زمان از بین برود.

 

جراحی فیوژن گردن ممکن است بین سه ماه تا یک سال طول بکشد تا پس از عمل جراحی سفت شود و شما همچنان ممکن است در این مدت علائمی داشته باشید. پزشک ممکن است توصیه کند که برای چهار تا شش هفته اول از گردنبند طبی برای حمایت از گردن خود استفاده کنید. شما ممکن است با خوردن یک رژیم غذایی سالم ، اجتناب از سیگار کشیدن، ورزش منظم و تمرین وضعیت بدنی خوب به سرعت این روند کمک کنید. قبل از شروع هر ورزش بعد از جراحی، با جراح خود مشورت کنید تا ببینید چه سطح فعالیتی برای شما مناسب است.

 

 جراحی تعویض دیسک گردن, خطرات جراحی دیسک گردن, بهبودی پس از جراحی دیسک گردن

آمادگی برای انجام عمل دیسک گردن

 

چگونه برای عمل دیسک گردن آماده شوم؟

از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بخواهید که به شما بگوید قبل از جراحی چه کاری باید انجام دهید. در زیر فهرستی از چند مرحله متداول است که ممکن است از شما خواسته شود انجام دهید.

 

در مورد داروهایی که در خانه مصرف می کنید، از جمله مکمل های گیاهی و داروهای بدون نسخه، به جراح خود بگویید. ممکن است از شما خواسته شود که مصرف آسپرین یا سایر داروهایی که خون شما را رقیق می کنند و ممکن است خونریزی را افزایش دهند، متوقف کنید.

 

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان سابقه واکنش به بیهوشی عمومی داشته اید، به جراح خود اطلاع دهید.

 

اگر سیگار می کشید، ممکن است از شما خواسته شود قبل از جراحی سیگار را ترک کنید و تا مدتی پس از جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید.

 

قبل از جراحی احتمالاً دستورالعمل هایی در مورد زمان توقف خوردن و آشامیدن به شما داده خواهد شد. معمول است که بعد از نیمه شب شب قبل از عمل چیزی نخورید و ننوشید.

 

از جراح خود بپرسید که آیا باید داروهای معمولی خود را با یک جرعه کمی آب در روز عمل مصرف کنید.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 


 
نظرات شما ()
 
<   <<   31   32   33   34   35   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
شنبه 103 تیر 16
امروز:   242 بازدید
دیروز:   509  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
الهه ناز
دلسوز و مهربان نسبت به همه بنده های خدا هستم و سعی میکنم به همه کمک کنم. لطف کنید وبلاگ را فقط با اکسپلورر مشاهده فرمایید چون اینطوری دیگه بهم ریخته نخواهد شد...
لوگوی خودم
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
اوقات شرعی
لینک دوستان
عاشق آسمونی
EMOZIONANTE
لنگه کفش
عاشقان
به سوی فردا
معرفی سایت ها و بهترین های اینترنت
اگه باحالی بیاتو
دیار عاشقان
فرزانگان امیدوار
خورشید تابنده عشق
آیینه های ناگهان
لحظه های آبی
تمیشه
***جزین***
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
فنی و مهندسی
همنشین
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
آخرالزمان و منتظران ظهور
PARSTIN ... MUSIC
منتظر ظهور
رز یخ زده
نظرمن
Smile of dream

عصر پادشاهان
Different.fdan
● بندیر ●
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

سلام
ن والقلم ومایسطرون
سرباز ولایت
د نـیـــای جـــوانـی
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
هستی همیشگی
دانلود آهنگ جدید
سکوت ابدی
ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
SIAH POOSH
بخور زار
بلوچستان
بامبو
اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی
مدرسه ای شاد
محفل آشنایان((IMAN))
آخرین روز دنیا
هیس
اتاق دلتنگی
مهر بر لب زده
ادبیات و فرهنگ
MATIN 3DA
ارتش دلاور
عشاق((عکس.مطلب.شعرو...))
PARANDEYE 3 PA
PARANDEYE 3 PA
فانوسهای خاموش
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
یا د د اشت ها ی شخصی خو د م .
سایت مشاوره بهترین تمبرهای جهان دکترسخنی
شهرستان بجنورد
وبلاگ آموزش آرایشگری
کلکسیون تمبرخانواده شهید محمدسخنی وجمیله رمضان
اسیرعشق
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
سایت طنز و کاریکاتور دکتررحمت سخنی
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
عصر پاییزی
به خوبی فکر کن
آقاشیر
دانلود بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل
.دوازدهمین سوارسرنوشت
کامپیوتر+ اینترنت+ ...
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
روانشناسی آیناز
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
طب ورزشی دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
دوربین مدار بسته
سفیر دوستی
سایت گوناگون دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
آسمان آبی من
تنهایی......!!!!!!
خبر روز
کربلا
رویش
یادداشتها و برداشتها
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
آموزش شنا
معیار عدل
کارشناس مدیریت بازرگانی: مهران حداد
سکوتی پرازصدا
xXx رنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
.: شهر عشق :.
تک درخت
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
نکته های زندگی
معرفی روستای قزل احمد
ما تا آخرایستاده ایم
روستای چشام
سایت روستای چشام
عکس سرا + جام جهانی 2010
عکس های عاشقانه
بنده ی ناچیز خدا
رفقا
اس ام اس های عاشقانه
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
پتی آباد سینمای ایران
سلام آقاجان
منطقه آزاد
❤ღنیلوفرهای آبیღ❤
علی پیشتاز
هگمتانه
گیاهان دارویی
محمدمبین احسانی نیا
ستاره سهیل
اندیشه های من
ღღتنهاییღღ
تنهایی
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
درهم
*bad boy*
عاشقتم
یاد نیما
واقعه
چوک بندر
مشاوره - روانشناسی
عشق آباد شهرمن
بچه های خدایی
شبستان
دل شکســــته
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
اسطوره عشق مادر
نور
Dark Future
**عاشقانه ها**
الهگان
سلامتی و فرج امام زمان صلوات
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
Manna
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
علمدار بصیر
عشق الهی: نگاه به دین با ...
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل
اواز قطره
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
پیمان دانلود
بچّه شهید (به یاد شهدا)
یه دختره تنها
ورزشهای رزمی
سرباز حریم ولایت
جک ، اس ام اس و عکس
سماموس
حکیم دزفولی
خنده بازار
گل همیشه نازم
ऌ عاشق بی معشوق ऌ
گل خشک
راه فضیلت
نامه ای در راه عشق
نت سرای الماس
دل پر خاطره
مردود
ست سارافون ودامن شلواری نیلوف
دهکده کوچک ما
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
فقط خدا
COMPUTER ENGINEERING &
شاه تور
اسرا
غزلیات محسن نصیری(هامون)
پاتوق دخترها
اس ام اس جدید
موعود
آتیه سازان اهواز
نور غدیر
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
این نیز بگذرد ...
گالری رنگارنگ
خداجون دوستت دارم
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
کلاس من
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
کیمیا
طوبای محبت
نوری چایی_بیجار
* روان شناسی ** ** psychology *
دوستانه
xXx عکسدونی xXx
شخصی
هرچه می خواهد دل تنگم میذارم
کتابهای رایگان برای همه
مهربانی
نقاشی های الیکا یحیایی
اصولی رایانه
سید خراسانی
زمزمه تنها
« عــــــفـــــــاف و حـــــجــــــاب »
سوادکوهی ریکا
سکوت(فریاد)
نوستالوژی دل ....
عاشقانه ها
mohammad
حرفهای شیرین
عرفان وادب
خیارج سرای من است
حرفهای آسمانی
شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة
احسان ابراهیم پور
بهنام دانلود
مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
عاشقانه ها
باشگاه پرواز
سکوت پرسروصدا
بدنسازی و هیکل
khoshbakhti
فرهنگی
Morteza Qasemi:Violinist
تنها

راه انداز و برنامه نویس پی ال سی+تازه های فناوری اطلاعات
چشم انتظار
درگز دیار آشنا
عشق بزرگ ترین دروغ دنیاست
دل شکسته
پیامک 590
خط بارون
خط بارون
خط بارون
نبض شاه تور
فرزند روح الله
اخبار دنیای عشق
تجربه های مربی کوچک
صل الله علی الباکین علی الحسین
Sense Of Tune
ghamzade
یٰا عِمٰادَ مَنْ لا عِمٰادَ لَهْ
متالورژی_دانلود فایل برای دانشجویان متالورژی (rikhtegari.com)
رویایی زندگی کردن...
اسماء الحسنی
خوش مرام
تینا
ستاره سهیل
جلسه قرآن وعترت کاشان
قافله شهدا
♥ღردپای عشق♥ღ
در پناه آسمون
انتظار نور
برو بچه های ارزشی
Chamran University Accounting Association
پاتوق سرا
عشق سرخ
مقاله های تربیتی
یاس من
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
فقط خدا
دوزخیان زمین
گل یا پوچ ؟
داستان یک روز
vagte raftan
ناکام دات کام
آزاد اندیشان
گنجینه
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
حفاظ
محمد شادانی
مناجات با عشق
فهادانــ
دانشجو
بیاببین چیه ؟
از یک انسان
غم
زازران
مریم بانو
mahoor
مرجع اس ام اسSMS
قرمز ها
جالب انگیزناک
فقط من برای تو
یادداشتهای روزانه رضا سروری
سیاه و سفید
داود ملکزاده خاصلویی
دوباره سبز می شویم...
شش گوشه
ریاضیات
نوجوونی از خودتون
عکس
امپراتوری هخامنشیان
آرشیو
آرشیو مطالب کتاب جمله های طلایی و مطالب گوناگون[58] . جمله های طلایی[17] . ازدواج[8] . آرامش[4] . تصاویر[4] . خانواده سبز[4] . زندگی[4] . عشق[3] . خوشبختی[3] . رومانتیک[3] . سلامتی[3] . تصویر[3] . زن[3] . میلاد[3] . گناه[2] . مادر[2] . گزیده مجله خانواده سبز[2] . کشمیر[2] . قرآن[2] . عیدنوروز[2] . فریدون مشیری[2] . قانون جذب[2] . مناظره[2] . یادگاری دوستان[2] . کبد چرب[2] . نعمت[2] . جملات الهام بخش و زیبا برای زندگی[2] . خدا هست[2] . تکالیف[2] . تکنولوژی فکر[2] . حسین[2] . دختر[2] . دوستت دارم[2] . دوستی[2] . داستان[2] . زیبایی[2] . علی(ع)[2] . شب قدر[2] . صلوات[2] . صوفی و خرش[2] . اسلام[2] . ارتباط[2] . اس ام اس[2] . پیامبر[2] . اعمال[2] . اعمال شب لیله الرغائب . اعمال هنگام خواب . افتخار به زن بودن . افرادی که چشمشان کمتر از یک نمره ضعیف است، لیزیک نکنند . افسانه زن . افکاردیگران . اقدام عجیب . اگر خستگی و کسالت رهایتان نمی‌کند ! . اگر دعایتان مستجاب شد مواظب سه حالت باشید . اگر نمیتوانی . الحمد لله . الله الله و استجابت دعا . الهی قمشه ای . اما... . امام باقر . امام جعفرصادق . امام رضا (ع) . امام رضا علیه السلام و حفظ آبروی شیعه خراسانی . امام زمان . امام صادق . امام کاظم . امام هادی . امشب لیلةالرغائب . امنیت . امید . امید به زندگی به 150 سال می‌رسد . امیدوار کننده ترین آیه در قرآن . امیدواری . انتخاب نوع حجاب . اندیشه ها . انسان . انسانهای سبز . انگشتر بهشتى . انواع سوشی با طراحی های دیدنی و زیبا . انواع مختلف کفش . اولین ژیانی که تولید شد/عکس . اولین و آخرین سفر انسان به ماه . ای جوووونم . ایدز . ایده . ایده بزرگ . ایران برگر . ایران پرمصرف‌ترین مشتری سیگار تا 40 سال آینده . این 9 خرافه سلامت را باور نکنید! . این خوردنی‌ها شما را خسته‌ می‌کنند . این خوشمزه ها شما را پیر می‌کنند! . این ستارگان زن از شوهرانشان پولدارترند! . این ماده مغذی محافظ لثه است . این میان وعده مانع پرخوری می شود . این نانوایی نان ندارد . اینترنت با مغز ما چه می‌کند . بـآیَـ? . با 16 درخت با شکوه در گوشه و کنار جهان آشنا شوید . با اصول و کلیدهای فهم زبان بدن آشنا شویم! . با اظهار نیاز خود را ذلیل نکنید . با افراد عصبی چگونه برخورد کنیم . با این 12 انگیزه ازدواج نکنید! . با این لباس ها خوش اندام می شوید . با این نوشیدنی شیرین لاغر شوید . با تلاش . با خزان‌ زدگی پوستمان چه کنیم . با زبان بدن، مچ همه را بگیرید! . با فواید دارچین آشنا شویم . با مردان کوتاه قد ازدواج کنید! . بارهنگ . بازداشت یکی‌از عوامل تحریکات‌اخیر دراصفهان . بازیگر زن ایرانی از تغییر جنسیت و دنیای مردانه‌اش می‌گوید . باشگاه لاغر اندام های گوشی های موبایل! . بافتن موها . بانوی ایرانی، بهترین ورزشکار زن سال 2014 آسیا . باید و نبایدهای طراحی دکور فضای داخلی خانه . ببخش . بخشش . بخشش کنید، اما . بخور نخور‌های پاییزی از دید طب سنتی . بدون رژیم گرفتن لاغر شوید . برای نوجوان خود وقت بگذارید . برخی از آثار نماز شب . برداشتن موانع موفقیت . برکات‌ ماه‌ رمضان‌ . بسیار مهم و حیاتی . بلایی که سیگار بر چهره می‌‌آورد . به بهانه فیلم ملک سلیمان (ارتباط،دوستی و ...با اجنه مسایل دیگر) . به زن بودنتان افتخار کنید . بهترزندگی کردن . بهترزیستن . بهترین . بهترین خوراکی‌ها برای داشتن چشمانی زیبا . بهترین دعاى حاجت . بهترین راهنمای انتخاب و خرید لباس پاییزی . بهترین فبلت‌هایی که می‌توانید در پاییز خریداری کنید . بهترین و بدترین موادغذایی برای دیابتی‌ها . بهترین و جالب ترین سلفی های 2014 . بهترین کرم دور چشم، مناسب سنِ شما . بهترینها برای سال نو . بهره مندی از دنیا . بهروز یاسمی . بیست معجزه . بیش از 120 انسان منجمد در انتظار حیات دوباره‌اند! . بیماری که جان مرتضی پاشایی را گرفت جدی بگیرید . بیوگرافی ناصر گیتی‌جاه . پاداش کسی که آیة الکرسی را زیاد می خواند . پاسخ . پاسخ به سوالات . پای صحبت «نامزد مرتضی پاشایی» . پایان یا آغاز عاشق . پایه تخت . پایه های اخلاق . پردرآمدترین شغل ها برای زنان . پرسش . پروانه . پروردگار . پس از فوت همسرش! . پسر . پل . پلک بزنید . پند . پوکی استخوان . پیام . پیام ضروری . " دانش کم چیز خطرناکی است " . "حبس" در انتظار مزاحمان تلفنی 115 . "زمین در خوش ترین احوال" . «بهنام تشکر» پدربزرگ شد! . 10 اختراع برتر 2014 معرفی شد . 10 ترفند ساده برای سال اول ازدواج . 10 تفاوت عمده بین مغز زنان و مردان! . 10 چیزی که زن‌ها درمورد مردها تنفر دارند . 10 چیزی که هرگز نباید روی صورت تان قرار دهید . 10 درس زندگی . 10 دلیلی که باعث می‌شوند هرگز ثروتمند نشوید! . 10 راز تحریک متابولیسم بدن . 10 راز حل نشده در مورد انسان‌های اولیه . 10 راز نادیده گرفته شده از تاریخ . 10 روش برای اینکه در زندگی خوش شانس باشیم . 10 فایده معجزه‌ آسای زنجبیل . 10 فرمول ساده برای چکاپ شخصی . 10 مسکن طبیعی عالی برای دردهای قاعدگی . 100 دلاری . 12 آلوده‌کننده هوای داخل خانه . 13 عادت روزمره که باعث پیری میشود . 13 واقعیت چینی که شاید نشنیده باشید . 1387 . 14 باور غلط گوارشی . 14 نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! . 15 واقعیت جالب در مورد هند که تا به حال نشنیده اید . 15 کاری که افراد برخوردار از اعتماد به نفس بالا انجام نمی‌دهند . 15روز . 16 اشتباهی که شما را کوتوله نشان می‌دهد! . 18 توصیه همسرانه برای آقایان . 20 دقیقه قبل از خواب قهوه بنوشید . 22 نکته تغذیه‌ای،نمره سلامت‌ . 25 نکته طلایی . 27 چیزی که در 27 سالگی باید یاد گرفت . 3 سال متوالی خشکسالی متوسط تا شدید در 8 استان . 30 . 30 بلایی که نباید سرخودتان بیاورید !!! . 30سال . 4 برابر شدن جمعیت سالمندی ایران . 40 آموزه مهم درباره همسرداری از زبان ائمه . 40 درصد از 200 نوع سرطان، قابل پیشگیری است . 40 نکته مهم اخلاقی در 40 جمله کوتاه و خواندنی . 40درس . 5 اشتباه در شستن صورت . 5 ترفند برای کار کمتر و موفقیت بیشتر در زندگی . 5 نکته حیاتی برای پیاده روی در تابستان . 50 . 6 چای گیاهی که سالم تان می کنند . 6 راهکار برای فرار از استرس های کاری . 6 فایده . 7 پیشنهاد غذایی مهم پزشکان برای سلامت و زندگی شاد خانم ها . 7 دلیل کاهش تمایل زنان به بچه‌دار شدن . 7 غذای ساده برای 7 موقعیت حساس . 79 درصد روزهای امسال پاک و سالم بودند . 7سین . 8 جاذبه طبیعت گردی ایران . 8 غذای سمی . 8 ماده خوراکی برای کم کردن اشتها . 8 نکته مهم . 9 توصیه‌ مفید صبحانه‌ ای! . 9 عادتی که ثروتمندان در زندگی دارند . 9 یار سلامتی بدن به شرط اعتدال . Art . Beautiful letter . Best Photograph . change me . Frying eggs made easy . Kashmir . Nice Garden . RED X RED . sms-اس ام اس . snake man . Surgery of a snake . Taronga Zoo . wow!!! . آبان ماه . آبان، ماه کم آبی تهرانی ها . آتش چهارشنبه . آثار روابط جنسی از منظر قرآن . آخر الزمان . آخرین آمار ازدواج و طلاق در کشور . آخرین آمار بیکاری در کشور . آخرین حرف تو چیست؟ . آدم برفی . آرام شدن . پیامبر اکرم . پیامبر اکرم(ص) . پیامبر اکرم(ص) نمونه کامل اخلاق . پیامبراکرم . پیامبران . پیرزن و مرد گوژپشت . پیشگیری از بارداری در ابتدای ازدواج . پیشگیری از سرطان . پیشنهاد هیجان‌انگیز برای موهای شما . پیوندهای روزانه . تئوری پنجره شکسته . تاثیر رنگ های شاد بر خلاقیت انسان ها . تاثیر قرمزوآبی . تاثیر میوه‌های بنفش و آبی در تقویت حافظه . تاثیر والدین در اخلاق . تاریخچه هفت سین . تاریخچه ولنتاین . تبدیل برج آب قدیمی به یک خانه مدرن . تبریک . تجلیل از پدر تعلیم وتربیت ایران در روز جهانی کودک . تخریب 2 طبقه پاساژ علاءالدین... . تدابیر مردان در همسرداری . تدبیر درست . ترافیک پرحجم در جاده های کشور . ترایفـل کاسـه ای رنگی . ترفندهای ساده برای زندگی . ترفندهای یک کدبانوی کامل . ترول . ترک کف پا را جدی بگیرید . تزریق انسولین، باعث ایجاد سرطان خون می‌شود . تزیین تخم مرغ . تست . تستهایی جالب برای تشخیص طلای اصل از طلای تقلبی . تشخیص آلزایمر از طریق راه رفتن . تشخیص آلزایمر با تست بویایی ! . آزاردهنده‌ترین مشکلات اندروید جدید . آسون ترین کار و سخت ترین کار . آشنایی با علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا . آشنایی با علایم و نشانه بیماری ها در چهره . آشنایی با معماران چیره دست دنیای جانوران . آشنایی با ویتامین D و بیماری های کمبود ویتامین D . آفرینش زن . آلودگی در آب تهران نداریم . آمادگی ازدواج . آموزش درست کردن بهترین سیب‌ زمینی سرخ کرده‌ دنیا . آموزش نماز . آموزش کمک‌های اولیه به مصدومین اسید پاشی . آموزنده . آموزه های طنز و جالب عمه کتی . آنچه در مورد میگو باید دانست .
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com